حسن رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بارش های بهاری و پوشش گیاهی مطلوب امسال باعث تولید ۲ هزار و ۹۲۰ تن محصول عسل مرغوب شد که این میزان نسبت به تولید سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی، میزان عسل برداشت شده در سال گذشته استان را حدود یکهزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: پدیده خشکسالی یک دهه گذشته، زنبورداران این خطه را با مشکل مواجه کرده بود.
رحمانی، با اشاره به افزایش ۷ درصدی کلنی‌های زنبورعسل در استان گفت: میانگین تولید عسل در هر کلنی ۹.۶ کیلوگرم است که امسال در هر کلنی افزایش یافته است.
مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد کلنی‌های زنبور عسل این استان بر اساس آمارگیری بیش از ۱۹۵ هزار کلنی بومی و ۱۵۰ هزار کلنی مهاجر است.

وی، از توزیع به موقع سهمیه شکر با قیمت مصوب دولتی در بین زنبورداران استان خبر داد و گفت: محدودیتی در تأمین شکر مورد نیاز وجود ندارد.
رحمانی، با اشاره به استقرار کلنی زنبورداران کوچرو در باغات شهرستانهای کوهرنگ، بن، لردگان و اردل در فصل تابستان گفت: با سرد شدن هوا، زنبورداران کوچرو به سمت مناطق قشلاقی گرمسیری خوزستان حرکت کردند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و گونه‌های گیاهی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور است که  به دلیل تنوع گیاهی به ویژه گیاهان دارویی شهدخیز، گون‎زارهای وسیع، شرایط آب و هوایی و درصد رطوبت پایین منطقه، دارای محصول با کیفیت است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.