آیت‌الله احمدی روز شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برندسازی، به دست گرفتن بازارهای هدف، رونق بازار صادرات و تسریع در روند توسعه‌ای کشور از دستاوردهای ایجاد و تقویت فضای رقابتی بین تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار است.
وی افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص حضور ایجاد و تقویت فضای رقابتی بین تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار کشور و  چهارمحال و بختیاری در بازار اوراسیا انجام و زیرساخت‌های مورد نیاز در این بخش فراهم شود.
احمدی بازار صادرات را فضایی رقابتی اعلام و تصریح کرد: اختصاص تسهیلات بانکی با سود بیش از ۱۸ درصد و تورم ۴۰ درصدی مانع موفقیت در این بازار خواهد شد.
نماینده تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جای بسی تاسف است که برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صادرات استان در این نشست حضور ندارند و یا جلسه را زودتر از زمان اعلام شده ترک کردند.
امین مالکی تاکید کرد: سال‌های گذشته در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری صندلی خالی در سالن وجود نداشت.
وی یادآور شد: اما این در حالی است که در نشست سال‌جاری آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری برخی صندلی‌ها خالی است.
مالکی تصریح کرد: فعال شدن پنجره واحد سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری با هدف رصد سرمایه‌گذاری و واکاوی شاخص‌های بزرگ صنعتی استان باعث رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌شود.
وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش صادراتی محصولات تولیدی در این استان برخوردار است.
یکی دیگر از تولیدکنندگان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هماهنگ نبودن برخی دستگاه‌های اجرایی بزرگ مانند صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک‌های عامل مشکلاتی را برای تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار کشور و  استان ایجاد کرده است.
محمد لطافتی، صادرات را نیازمند تولید به موقع محصول اعلام و تاکید کرد: تولید نیازمند تامین به موقع مواد اولیه است.
وی افزود: این در حالی است که اکنون تامین و واردات مواد اولیه برای واحدهای تولیدی بسیار سخت و دشوار شده است.
لطافتی تصریح کرد: تقویت ارتباط بین تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار بایستی به صورت ویژه در دستور کار مسئولان مرتبط بخش‌های دولتی و خصوصی باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از ۸ صادرکننده نمونه استانی و ملی فعال چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، موکت، خوراک شیلات و آبزیان، ادوات کشاورزی، خشکبار غیرپسته‌ای و بادام، سیمان و کلینکر، پتروشیمی – پلیمری و محصولات پلاستیکی و تولید لوازم خانگی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.