مجید نظری روز چهارشنبه در رزمایش طرح زمستانی استان، با  اشاره به اینکه در استان ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده وجود دارد، گفت: ۲۶۰ کیلومتر از جاده‌های استان بزرگراه و ۸۱۶ کیلومتر راه اصلی،۲۹۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه شوسه و درون شهری است.

وی با تاکید بر سخت گذربودن محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: براساس برنامه زمانبندی سالانه ۱۰ نقطه حادثه خیز استان ایمن‌سازی خواهد شد.

به گفته وی، در استان ۳۴ دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نصب شده است که از این تعداد ۱۸ دوربین فعال و مابقی نیاز به تعمییرات دارد.

نظری اظهار داشت: در سطح شهرها نیز ۲۷ دوربین نظارتی نصب شده که ۲۵ دوربین از این تعداد فعال است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه تصادفات در محورهای برون شهری ۸ درصد،آمار کشته‌شدگان تصادفات ۱۷ درصد و  جرحی ۲ درصد و مجروحان ۵ درصد کاهش داشت.

وی اظهار داشت: در حوزه درون شهری نیز در تعداد متوفی ۲۶ درصد کاهش و جرحی ۶ درصد کاهش در سطح استان داشتیم

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، در ادامه با اشاره به بارندگی ابتدای سالجاری در استان افزود: با توجه به آمادگی و تعامل خوب دستگاه‌های امدادی، انتظامی و مردم در این بارش ها هیچ گونه خسارت جانی در استان داشتیم.

نظری اظهار داشت: این استان در بارندگی فروردین ماه سالجاری چهارمین استان پربارش کشور بود، که ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت در حوزه‌های مختلف به استان وارد شد.

به گفته وی، در سال زراعی جاری نیز نزدیک ۱۲۱ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی به پیش بینی هواشناسی در خصوص بارندگی‌های پیش‌رو افزود: با فعال شده قرارگاه کاهش تصادفات و همچنین تعامل و همکاری بین دستگاه‌های مختلف امید است کمترین خسارت را داشته باشیم.

 به گزارش ایرنا، طرح زمستانی امسال ۱۱۹ پایگاه با فعالیت ۴۳۷ خودروی امدادی و انتظامی و فعالیت یکهزار و ۱۳ نفر از از امروز ۲۰ آذرماه آغاز و تا ۲۰ اسفنماه سالجاری ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.