حمیدرضا دانش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سیاست دولت در کاهش کشت صیفی و سبزی‌جات در محیط باز و افزایش بهره‌وری در تولید، توسعه ظرفیت گلخانه‌ها در دستورکار جدی  وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است. 

وی، با اشاره به انجام مطالعات و صدور پروانه تاسیس برای افزایش و توسعه ۴۰ هکتار ظرفیت گلخانه در بخش کشاورزی استان، گفت: در حال حاضر سطح گلخانه‌های فعال استان حدود ۳۰ هکتار است.

معاون امور گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به برخی مشکلات و آماده نبودن زیرساخت‌ها، امسال ۱۵ هکتار از این طرح گلخانه‌های در دست اجرا ، تجهیز و در مرحله تکمیل قرار گرفت و در آینده نزدیک بهره‌برداری خواهد شد.  
معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:  این وسعت گلخانه در راستای اجرای پروژه 'تولید و اصلاح بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه‌ای از مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان است و برای پرداخت تسهیلات با نرخ ۸ درصد به متقاضیان دارای شرایط  محدودیتی وجود ندارد.
دانش تاکید کرد: با تحقق و بهره‌برداری کامل ۱۵ هکتار گلخانه در دست اجرا، امکان ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود و بیش از ۳ هزار تن بر تولیدات محصولات گلخانه ای این استان افزوده خواهد شد.
وی، همچنین از تولید و برداشت سالانه  ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده از گلخانه‌های این استان خبر داد و گفت:هم‌اکنون به طور میانگین در هر مترمربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می‌شود.
دانش افزود: گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ، به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب تولید می‌شود.
معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت سالانه ۸ هزار تن محصول گوجه و خیار در استان خبر داد و گفت:محصول گوجه فرنگی در ۱۴۴ هکتار و خیار نیز در ۱۴۰ هکتار کشت می‌شود که بسیار آب‌بر است.  

دانش تاکید کرد: در صورت  برداشت این میزان محصول در گلخانه‌، با کمتر از یک دهم آب دهی  چندین برابر بهره‌وری افزایش محصول وجود خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های کارون، زاینده رود و بخشی از دز است و با داشتن بیش از یکهزار و ۵۰۰ متر ساحل آب‌های جاری و با بیش از ۲ هزار متر ارتفاع از سطح دریا و نیز خاک مستعد، مکان مناسبی برای تولید گل و توسعه گلخانه است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.