مرتضی زمان‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به بارش ۸۰ سانتی‌متر برف در شهرستان کوهرنگ و کمبود ماشین‌آلات در این شهرستان ۵ دستگاه خودرو برف‌روبی جدید به منطقه اعزام شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان کوهرنگ با بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران و ۸۰ سانتی‌متر برف پربارش‌ترین نقطه کشور در ۴۸ ساعت گذشته گزارش شده است.

هم‌اینک ارتفاع برف در چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ ۹۰ سانتی‌متر و درگردنه‌های این شهرستان بیش از یک متر است.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری قرار شد یک دستگاه لودر برای برف‌روبی شهر چلگرد تا پایان بارندگی در منطقه مستقر باشد.

زمان‌پور تصریح کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ۴ دستگاه جدید انواع بلدوزر، گریدر و ماشین‌آلات برف‌روبی را به شهرستان کوهرنگ منتقل کند.

وی یادآور شد: بدنبال هماهنگی انجام شده با مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان کوهرنگ قرار شد قطعی برق روستاهای میهه ، رفع کامل شود.

زمان‌پور اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ ۶۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات برای برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها دارد.

وی گفت: خوشبختانه تمامی راه‌های اصلی شهرستان کوهرنگ از جمله گردنه‌های چری و شاه‌منصوری تا این لحظه باز است.

به گزارش ایرنا، بارش‌های قابل توجه ۴۸ ساعت گذشته منجر به قطع ارتباط بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان کوهرنگ شد و حجم بالای برف تاکنون مانع از بازگشایی این محورها شده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۳ رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است که افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ یکی از قطب‌های بارشی و برف‌گیر چهارمحال و بختیاری در ۹۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.