سید راشد جزایری روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واکسن در استان توزیع شده است و ۲ هزار و ۵۰۰ واکسن نیز تامین و به تدریج در استان توزیع می‌شود.

وی، گروه‌های هدف نظیر کودکان، سالمندان، بیماران ریوی و افراد دچار ضعف سیستم ایمنی را از جمله گروه‌های هدف برشمرد و گفت: برای سایر اقشار نیز واکسن در داروخانه‌های استان موجود است.

جزایری، با بیان اینکه روزانه ۵ هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد یک درصد مشکوک به شبه‌ آنفلوآنزا هستند که پس از بررسی‌های بیشتر یک دهم درصد از این افراد مبتلا به این بیماری بوده‌اند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: با آزمایش‌های انجام شده تاکنون ۶۰ نفر مبتلا به بیماری آنفلوآنزا در استان شناسایی شده و بستری شده‌اند.

جزایری خاطرنشان کرد: شدت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور طی ۲ تا ۳ هفته آینده اعلام شده است و آمادگی در استان برای درمان و پیشگیری از آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان در سالجاری کمتر از سایر نقاط کشور بوده است، افزود: به سبب اینکه افراد کمی در استان مبتلا به بیماری آنفلوآنزا شده‌اند، شیوع آن نیز کمتر بوده و در نتیجه با بحرانی در این خصوص مواجه نشده‌ایم.

به گزارش ایرنا، آنفلوآنزا از بیماری‌های شایع فصل سرماست که خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلا به آن نقش مهمی دارد.

تب بالا، سرفه‌های مکرر، بی حالی و بدن درد، از علائم اولیه این بیماری به شمار می‌رود و حتی در مراحل پیشرفته سرفه‌های خونی و اسهال خونی نیز ممکن است در بیماران مشاهده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.