به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی مرکز استان اعلام شد که هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد عضو هستند که این تعداد اعضاء به طور میانگین ماهانه ۲۵ هزار و ۱۵۰ جلد کتاب برای مطالعه به امانت می‌برند.

فرماندار شهرکرد روز چهارشنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد، با بیان اینکه این شهرستان می‌تواند الگویی برای ترویج کتاب و کتابخوانی شود، گفت: زیرساخت‌ها و زمینه‌های افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان فراهم شود و کتابخانه ها عضوگیری خود را گسترش دهند.

عبدالعلی ارژنگ تاکید کرد: افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی نقش مستقیم در رشد سرانه مطالعه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش دانش عمومی ایفا می‌کند.

وی افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور فرهنگی موظفند در راستای برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی بیشتر مردم از فرصت‌های کتابخوانی اقدام کنند.

ارژنگ تصریح کرد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد با توجه به اهمیت و جایگاه کتاب، کتابخانه و کتابدار موظفند همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نسبت به حضور و مشارکت فعال در برنامه‌های مرتبط با این هفته اقدام کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان شهرکرد نیز گفت: هم‌اینک ۲۵ کتابخانه در این شهرستان فعال است که از این تعداد ۱۶ کتابخانه به صورت نهادی و ۹ کتابخانه به صورت مشارکتی فعالیت می‌کند.

مریم قاسمی تأکید کرد: هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد عضو هستند که این تعداد اعضاء به طور میانگین ماهانه ۲۵ هزار و ۱۵۰ جلد کتاب برای مطالعه به امانت می‌برند.

وی اظهار داشت: در جشن هفته کتاب و کتابخوانی کشوری از انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد بعنوان انجمن برتر کشوری، از یک کتابخانه در قالب کتابخانه برتر نمونه ملی و همچنین از ۲ مسئول کتابخانه نمونه کشوری این شهرستان شهرکرد تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان شهرکرد تاکید کرد: برگزاری نشست‌های کتابخانه‌ای، مسابقه‌های نقاشی، نمایشگاه کتاب، نقد کتاب و جمع‌خوانی کتاب در کتابخانه‌ها از مهمترین برنامه‌های این اداره همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی سال‌جاری به شمار می‌رود.

وی افزود: معرفی و بررسی کتاب "سردار بی‌بی مریم بختیاری"  با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری و نشست تخصصی کتابخوان با مشارکت دانشگاه فرهنگیان استان از برنامه‌های شاخص امسال در هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان شهرکرد است.

قاسمی تصریح کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی سال‌جاری دیدار مسئولان شهرستان شهرکرد از کتابخانه‌های عمومی انجام، زنگ هفته کتاب نواخته و همچنین نشست‌های کتابخوان دانش‌آموزی، تورهای بازدید دانش‌آموزی، قصه‌گویی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آیین تقدیر و تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابداران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۶۶ کتابخانه عمومی با ۴۵ هزار عضو در چهارمحال و بختیاری فعال است.

۲۴ آبان در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام "روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار" و ۲۳ تا ۳۰ آبان بعنوان "هفته کتاب و کتابخوانی" نامگذاری شده است.

شعار هفته کتاب امسال "حال خوش خواندن" تعیین شده است.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری است و شهرستان شهرکرد نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.