به گزارش ایرنا، نخستین آکواریوم جوش ایران و همچنین دومین مرکز آموزش تخصصی جوش کشور در مرکز فنی و حرفه‌ای شهر هفشجان فعالیت خود را آغاز کرد.

این آکواریوم با همکاری بخش خصوصی، اداره کل آموزش فنی و حرفهای، انجمن علم و تکنولوژی صنعت جوش هفشجان به ابعاد  ۶ متر در۲.۵ متر و ارتفاع ۳ متر احداث شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در حاشیه بهره برداری از این طرح ، از راه اندازی دپارتمان تخصصی صنعت جوش ایران در شهر هفشجان خبر داد.

علی اوسط هاشمی افزود: این شهر به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی به خصوص صنعت جوش کشور است که می‌توان با سرمایه‌گذاری در این حوزه این شهر را به عنوان کانون تربیت مربی و همچنین متخصصان صنعت جوش کشور تبدیل کرد.

وی بر تخصصی کردن حرفه‌ها و تخصص‌ها در مناطق مختلف کشور تاکید کرد و گفت: نگرش سازمان فنی و حرفه‌ای بر تخصصی کردن صنعت جوش در این شهر است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: در کشور آمریکا برای حوزه صنعت جوش ۳۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود که این میزان سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال ۱.۵ میلیون نفر را فراهم کرده است و این امر باید در ایران که در حوزه صنعت نفت جهان فعالیت گسترده ای دارد، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بالا بودن میزان اشتغال این صنعت در کشور نفت خیز ایران افزود: با توجه نزدیکی این استان به دو استان خوزستان و بوشهر که به عنوان پایگاه‌های انرژی ایران هستند که به جوش  نیاز دارد، باید از این ظرفیت برای رفع معضل بیکاری جوانان استان چهارمحال و بختیاری با بالا بردن مهارت‌آموزی در حوزه صنعت جوش استفاده کرد.

اوسط هاشمی به مهارت یک دختر بچه ۱۱ ساله در صنعت جوش آرگون در شهر هفشجان به عنوان یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در شورای‌عالی مهارت از این دختر بچه دعوت می‌شود تا به همگان اثبات شود که با مهارت‌آموزی می‌توان بسیاری مشکلات سر راه اشتغال را رفع کرد.

وی به ثبت شدن صنعت جوش ملی ایران به نام هفشجان اشاره کرد و گفت: این شهر همه ساله به عنوان قطب جوش کشور میزبان مسابقات ملی مهارت در حوزه جوش خواهد بود.

مدیرکل اداره آموزش فنی وحرفه‌ای چهارمحال وبختیاری نیز گفت: این آکواریوم با همکاری بخش خصوصی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و انجمن علم و تکنولوژی صنعت جوش هفشجان و مردم صنعتگر این شهر به ابعاد  ۶ متر در۲.۵ متر و ارتفاع ۳ متر احداث شده است.

قهرمان آماره گفت: این طرح با توجه به اینکه یکی از نیازهای اصلی و اساسی در اجرای طرح های آبی فعالیت جوشکاران متخصص در صنعت جوش زیر آبی است و صنعتگران شهر هفشجان از دیرباز در حوزه صنعت جوش در سراسر کشور فعالیت دارند، این آکواریوم در مرکز جوش شهر هفشجان برای تربیت نیروی متخصص و ماهر احداث شد.

به گفته وی، مخزن این آکواریم بیش از ۵۰ هزار لیتر آب ظرفیت دارد، که صنعتگران و هنرجویان رشته صنعت جوش در این فضا با فنون صنعت جوش زیرآبی آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه مراحل نصب این آکواریوم هنوز ادامه دارد، افزود: عملیات ساخت محوطه استخر جوشکاری زیر آب نیز در این مرکز  آغاز شده است.

آماره از افتتاح نخستین کارگاه آموزش تخصصی جوش ایران در شهر هفشجان خبر داد و گفت: این کارگاه دومین کارگاه تخصص جوش در کشور بعد از ماهشهر است.

وی اظهار داشت: این کارگاه آموزشی در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در مرکز آموزشی جوشکاری هفشجان با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استان، کمک‌های شهرداری و شورای شهر هفشجان در قالب ۳ کارگاه تخصصی احداث شده است.

وی افزود: آموزش نخستین گروه جوشکاران زن استان چهارمحال و بختیاری نیز در این کارگاه آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، موزه جوش که آثاری از  دست ساخته‌های جوشکاران و صنعتگران این شهر و غرفه ملکه جوش ایران نیز افتتاح شد.

هم‌اکنون بیش از ۲ هزار نفر از صنعتگران جوشکار در شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در طرح های مختلف  صنعتی، عمرانی، ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند. 

هفشجان در ۱۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.