مسعود ملکی روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان بروجن تاکید کرد: طولانی شدن روند اجرایی احداث این جاده زیبنده مردم نیست و باعث شده تمامی مسئولان زیرسؤال بروند.

وی افزود: در طول اجرای روند این طرح پیمانکار ضعیف عمل کرده و اکنون تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از آن ضروری است.

ملکی تصریح کرد: تاکنون برای احداث جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان بیش از یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که خروجی پیشرفت فیزیکی در قطعه شهرکرد – بروجن مرتبط با جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان مطلوب نیست.

فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: مقرر شد تا در قطعه شهرکرد – بروجن این جاده حدفاصل شهرهای سفیددشت  و فرادنبه به طول ۴ کیلومتر رفع معارض و اجرایی شود.

وی گفت: همچنینی قرار شد تا اقدام لازم برای اجرای ورودی‌ها و خروجی‌های شهر سفیددشت از توابع شهرستان بروجن در مسیر قطعه شهرکرد – بروجن مرتبط با جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان صورت گیرد.

ملکی تاکید کرد:‌ بدنبال سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختیاری ۵۰ میلیارد ریال برای تملک زمین‌های کشاورزان واقع در مسیر احداث این جاده به صورت نقدی اختصاص داده شد.

وی افزود: ‌تاخیر در جذب این اعتبار و سهل‌انگاری برای ادامه اجرای طرح باعث هزینه این اعتبار در طرح‌های دیگر کشور خواهد شد.

فرماندار شهرستان بروجن تصریح کرد: برآورد دقیق میزان خسارت‌های وارد شده به کشاورزان واقع در مسیر اجرای جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان و پرداخت نقدی آن به مالکان ضرورت دارد.

وی یادآور شد: شناسایی چاه‌های آب کشاورزی موجود در مسیر اجرای این طرح و جابجایی سریع آن براساس شاخص‌های قانونی، علمی و کارشناسی در اولویت قرار گیرد.

ملکی اظهار داشت: البته تا زمانی که کشاورزان واقع در مسیر اجرای جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان در قطعه شهرکرد – بروجن به حق قانونی خود نرسند بنده به عنوان فرماندار شهرستان بروجن اجازه بهره‌برداری از جاده را نخواهم داد.

وی گفت: اما با این حال از کشاورزان خواستارم اجازه دهند تا روند اجرای این طرح مهم و حیاتی به موقع پیش برود.

ملکی تاکید کرد: در صورت اعتراض کشاورزان واقع در مسیر اجرای جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان به ارزیابی زمین‌های کشاورزی می‌توان پس از ۶ ماه نسبت به تجدیدظنر در این قیمت‌گذاری از سوی کارشناس رسمی براساس ضوابط قانونی اقدام کرد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه غرب و مرکز ایران وابسته به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز گفت: ما بعنوان مجری مسئول تعیین قیمت نیستیم و ارزیابی و قیمت‌گذاری بر عهده کارشناس رسمی دادگستری است.

صادق وجدی افزود: راه‌های منطقه غرب و مرکز ایران شامل استان‌های کرمانشاه، کردشتان، ایلام، ‌لرستان، ‌خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد است.

وی تصریح کرد: اما سعی می‌شود تا براساس شاخص‌های قانونی از تضییع حق مالکان و کشاورزان جلوگیری شود.

وجدی یادآور شد: بازنگری در تعیین قیمت زمین‌های واقع در مسیر اجرای جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان در قطعه شهرکرد – بروجن حداقل به ۶ ماه زمان نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، در سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختیاری بعنوان نماینده دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی این استان قرار شد تا برای تملک زمین‌های واقع در مسیر اجرای جاده چهار خطه شهرکرد – بروجن – لردگان در قطعه‌های شهرکرد – بروجن و بروجن – لردگان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص یابد.

در این نشست صادق وجدی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه غرب و مرکز ایران وابسته به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خدیجه ربیعی فرادنبه نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراهای اسلامی و تعدادی از کشاورزان شهرهای سفیددشت و فرادنبه حضور داشتند.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.