پرویز منصوری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ۱۹ مزرعه پرورش ماهی سردابی قزل‌آلای غیرمجاز  در حریم رودخانه بهشت آباد اردل در معرض خطر پدیده سیل و طغیان رودخانه قرار دارد که با ارزیابی کارشناسان و حکم قضایی از این تعداد ۱۰ واحد از آنها  تعطیل و تخریب و ۹ واحد دیگر که بصورت نیمه فعال در حال تولید هستند، نیز اخطار تخلیه دریافت کردند و یا ملزم به ساماندهی کارگاه خود شدند.

وی، ظرفیت  تولید مزارع پرورش ماهی غیرمجاز در شهرستان اردل را یکهزار و ۵۰۰ تن در سال برآورد کرد و تصریح کرد: با همت مسئولان محلی و بهره‌برداران ساماندهی این مزارع در حریم و بستر رودخانه‌ها در دستورکار قرار دارد.   

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:  با مزارع پرورش ماهی فاقد مجوز که در بستر رودخانه‌ها فعالیت می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

منصوری، با اشاره به اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفری در صنعت آبزی‌پروری در این استان، گفت: این استان ۱۰ سال متوالی رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلا، ۱۵ درصد از ماهیان سردابی تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال آینده صادرات ماهیان سردآبی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه به بیش از ۵۰۰ تن برسد.

به گفته وی، با ارائه کد تایید فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به ۲۰ واحد بهره بردار و تولید کننده شاخص آبزی پرور، فرآیند صادرات محصول ماهی سردابی با کیفیت و مشتری پسند از این استان به خارج از کشور فراهم شد.

شهرستان اردل در فاصله ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال وبختیاری قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.