اقبال عباسی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از ماکت رزم خلبان شهید سرلشگر نعمت الله اکبری سامانی با قدردانی از مادر و همسر این شهید دفاع مقدس افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایستادگی امروز یک ملت بزرگ در برابر قدرت‌های جهانی بدون ایثار، گذشت، فداکاری، ایستادگی و آمادگی برای دفاع از میهن و شهید شدن امکانپذیر نبود.

عباسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تاسی از فرهنگ عاشورایی شکل گرفته است، افزود: ملت ایران با الگوگیری از مکتب عاشورایی و حماسه کربلا توانست در جبهه‌های دفاع مقدس پیروز میدان شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فداکاری‌های شهیدان دشت کربلا، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زینب(س) را بالاترین نمونه‌های ایثار و روشنگری دانست و گفت:  امروز نقش مادران و همسران شهید در پایداری بر ارزش‌های دفاع مقدس و نظام اسلامی تداوم‌بخش راه عاشورا و حماسه‌آفرینان دشت کربلا است.

عباسی، تبیین این اسوه‌های ایثار و مقاومت در جامعه امروزی و به ویژه برای جوانان کشور را امری ضروری دانست و گفت: با مجهز کردن خود به ارزش‌های حماسه کربلا بی‌شک هیچ یک از توطئه‌های از دشمن در این کشور کارساز نخواهد شد.

وی با اشاره به کارشکنی‌های دشمن به ویژه تحریم‌های اقتصادی در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: این توطئه‌ها با همراهی مردم اثرگذار نخواهد شد و دشمن نه تنها نمی تواند جلوی پیشرفت کشور را بگیرند بلکه هر روز رسوارتر و منفورتر نیز می شود.

عباسی با تاکید بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و قدردانی از مقام ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز کشور، اظهار داشت: اگر فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری نبود امروز نظام اسلامی و ملت ایران به این پیروزی‌ها و موفقیت‌های گسترده دست نمی‌یافت.

به گزارش ایرنا، شهیدجاویدالاثر نعمت‌الله اکبری از شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی است که در چهارم آبان ماه ۱۳۳۰در شهر سامان استان چهارمحال وبختیاری به دنیا آمد.

وی پس از اتمام تحصیلات خود در رشته علوم تجربی در شهرستان سامان در رشته‌های پزشکی و خلبانی پذیرفته شد ولی به دلیل علاقه فراوان، رشته خلبانی را برگزید.
در نخستین ماموریت وی که ۲۵ روز به طول انجامید، موفق به شناسایی مواضع دشمن شد و در ماموریت بعدی در تاریخ ۲۳ آبان ‌۱۳۵۹ در عملیات آزادسازی سوسنگرد با سمت خلبان در منطقه فکه با خلبان شهید 'کیان‌آرا' برای شناسایی مجدد به صحنه جنگ رفته بود که مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفت و هواپیمای او سقوط کرد. پیکر این شهید بزرگوار مدت ها در منطقه برجا ماند و در تاریخ هفتم خرداد ماه ۱۳۷۰پس از تفحص در گلزار شهدای شهر تهران به خاک سپرده شد.
امیرسرلشکر خلبان شهید اکبری با بیش از ۵۰ پرواز موفق یکی از افتخارات کشور و استان است.

شهرستان سامان در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.