به گزارش ایرنا، حیدر علیپور دهکردی شامگاه شنبه در یکصد و نود و ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد که با حضور هیات رئیسه کانون دفاتر اسناد رسمی مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار شد، تاکید کرد:‌ بهره‌مندی از توان و ظرفیت فعالان دفاتر اسناد رسمی در تهیه و تنظیم قراردادهای رسمی مدیریت شهری، باعث کاهش مشکلات حقوقی این حوزه در شورای اسلامی و شهرداری خواهد شد.
وی افزود: درخواست کانون دفاتر اسناد رسمی مرکز چهارمحال و بختیاری برای نامگذاری یک خیابان و یا چهارراه به نام این کانون از سوی کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهرکرد بررسی و نتیجه نهایی آن اعلام می‌شود.
علیپور دهکردی تصریح کرد: افزایش همکاری‌ها بین کانون دفاتر اسناد رسمی مرکز چهارمحال و بختیاری در ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های حقوقی و معاملات مدیریت شهری نقش‌آفرینی می‌کند.
عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بجای کمیسیون ماده ۵ چهارمحال و بختیاری تغییر کاربری می‌دهد.
طیبه شریفی تاکید کرد: همچنین مشاهده شده کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری شهرکرد بجای ثبت اسناد و املاک نسبت به موافقت با سندهای تفکیکی عمل می‌کند.
وی یادآور شد: در برخی موارد هم تخلفات دیگری در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری شهرکرد مشاده می‌شود که براساس آن قانون را زیر پا می‌گذارند.
شریفی تصریح کرد: البته بسیاری از این موارد در شعب تجدیدنظر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری شهرکرد بررسی و با آن برخورد لازم و قانونی صورت می‌گیرد.
وی اظهار داشت: افزایش همکاری یا کانون دفاتر اسناد رسمی مرکز چهارمحال و بختیاری می‌تواند در کاهش این تخلفات و افزایش اجرای قانون مؤثر باشد.
عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت:‌ اجرای برخی طرح‌های مرتبط با بازآفرینی شهری، نگرانی‌هایی را برای مردم و مسئولان به وجود آورده است.
فرهاد رئیسی دهکردی تاکید کرد: به عنوان نمونه، بالا آوردن سطح مقابل امامزادگان دومعصوم (س) شهرکرد باعث برگشت آب در فصل بارندگی و ورود آن به صحن امامزادگان و مغازه‌های اطراف می‌شود.
وی افزود: اجرای این طرح به گونه‌ای است که در نخستین تجمع مردمی اخیر در شب شام غریبان مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.
رئیسی دهکردی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساماندهی گذر فرهنگی شهرکرد از کوچه مسجد ابومحمد آغاز و باعث دغدغه ساکنان این محله بخاطر وارد شدن خسارت‌ها به سنگ‌فرش‌ها و کف‌سازی‌ها شده است.
وی یادآور شد:‌ شهرداری باید برای جلوگیری از بروز خسارت‌ها احتمالی به این طرح از هم‌اینک پیش‌بینی‌های لازم را بکند.
عضو شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی در ناحیه غرب شهرکرد (چالشتر) تسریع شود.
وی گفت: احداث بوستان محله‌ای شمال مهدیه در زمینی به وسعت ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.
رئیسی دهکردی تاکید کرد: براساسی ادعای برخی افراد مالکیت ۶۰ درصد این زمین مستثنیات و بقیه ملی است که باید هر چه سریع‌تر این مسئله پیگیری و مشکلات آن رفع شود.
وی افزود: تسریع در روند احداث پاتوق اشکفتک مهدیه با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار ضرورت دارد.
عضو شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: اجرای طرح پیاده‌روسازی از دروازه فارسان تا مقابل امامزادگان دومعصوم (س) مرکز چهارمحال و بختیاری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان از کیفیت لازم برخوردار نیست.
وی یادآور شد: باید در همین ابتدای کار تذکر لازم برای اصلاح اشکالات احتمالی به اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری داده شود.
رئیسی دهکردی اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی کوی نمدمالان، هدایت آب‌های سطحی و اصلاح جداول خیابان ابوعلی سینا شهرکرد تسریع و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت:‌ تنظیم اسناد رسمی در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد تا تعداد پرونده‌های ارسالی به دادگستری کاهش یابد.
امام‌قلی بلالی دهکردی تاکید کرد: تقویت فرهنگ عمومی برای مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی برای انعقاد رسمی قراردادها کلاهبرداری را کاهش می‌دهد.
رئیس کانون دفاتر اسناد رسمی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اینک ۶۲ دفترخانه اسناد رسمی در استان فعالیت دارد.
وحید محمدی تصریح کرد: از این تعداد ۲۱ دفترخانه اسناد رسمی در شهرکرد و بقیه در سایر نقاط چهارمحال و بختیاری به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.
وی افزود: کانون دفاتر اسناد رسمی مرکز چهارمحال و بختیاری می‌توان برای تسهیل و تسریع در روند رفع مشکلات مردمی به مدیریت شهری مشاوره دهد.
محمدی تاکید کرد: امید است اعضای شورای اسلامی شهرکرد برای محاسبه بهای زمین براساس قیمت منظقه‌ای تلاش کنند.
وی یادآور شد: ‌هم‌اینک هزینه‌های حق‌التحریر و حق‌الثبت در کانون دفاتر اسناد رسمی مرکز چهارمحال و بختیاری بسیار پایین است.
محمدی اظهار داشت: به همین علت هیات رئیسه کانون دفاتر اسناد رسمی مرکز چهارمحال و بختیاری تقاضا دارند تا اعضای شورای اسلامی شهرکرد هزینه‌های حق‌التحریر و حق‌الثبت در دفاتر اسناد رسمی را بازنگری و اصلاح کند.
به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۶۲ دفترخانه اسناد رسمی در چهرمحال و بختیاری فعالیت دارد که از این تعداد ۲۱ دفترخانه اسناد رسمی در شهرکرد و بقیه در سایر نقاط استان به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.