اقبال عباسی روز شنبه در جلسه شورای عشایر استان چهارمحال وبختیاری افزود: اعتبارات عمرانی این سازمان از ۱۲۰ میلیارد ریال به ۲۴۰ میلیارد ریال رسیده است و اعتبارات جاری نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر نقش عشایر در همه عرصه ها و توسعه و خودکفایی در بخش های مختلف به خصوص تولید گوشت قرمز و لبنیات، اظهار داشت: توجه به رفع مشکلات این قشر علاوه بر کمک به اقتصاد کشور در حفظ و شان جایگاه جامعه عشایری نیز کمک خواهد شد.

به گفته وی، توزیع تسهیلات ارزان قیمت و تامین منابع مالی برای رفع مشکلات معیشتی و درآمدی این قشر یک اولویت در استانهای عشایر نشین است.

عباسی به روز نبودن آمار و اطلاعات جمعیت عشایری استان را یادآور شد و افزود: اختلاف آماری بین جمعیت و بعد خانوار و همچنین تجزیه و تحلیل های نادرست از آمار موجود، برنامه ریزان را با مشکل مواجه می کند.

به گفته وی ، براساس سرشماری سال ۸۷ در استان ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفراز جمعیت استان معادل ۱۲ درصد جمعیت در همان سال را جامعه عشایری تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر توزیع اعتبارات در بخش های مختلف در شهرستان ها افزود: باید اعتیارات حوزه عشایر به خصوص اعتبارات خاص در شورای برنامه ریزی شهرستان ها تعیین تکلیف و هزینه شود.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم استان چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه از برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایر کشور در استان چهارمحال وبختیاری در سال آینده خبر داد.

سردار علی محمد اکبری افزود: این کنگره به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار می شود.

به گفته وی، در راستای اجرای کنگره ۱۰ هزار شهید عشایری کشور اجرای ۱۰ هزار خدمت به یاد ده هزار شهید جامعه عشایری کشور در مناطق کمتر برخوردار بویژه مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری از سوی گروه های جهادی در نواحی بسیج عشایری آغاز شده است.

وی از برگزاری یادواره ۴۵۰ شهید عشایر استان چهارمحال وبختیاری نیز در هفته گذشته در استان خبر داد.

چهارمحال و بختیاری از نظر تعداد عشایر با ۱۲۶ هزار نفر دومین جمعیت عشایری کشور را در اختیار دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.