به گزارش روز شنبه ایرنا، شهرام احمدی با اعلام این خبر افزود: در عملیات های جداگانه توسط یگان حفاظت محیط زیست استان در راستای مقابله با متخلفان زیست محیطی، ۳ متخلف تهیه و حمل غیرمجاز چوب جنگلی، ۲ نفر متخلف ایجاد کوره زغال، یک نفر متخلف شروع به شکار و یک نفر متخلف صید غیرمجاز ۱۵ قطعه ماهی در شهرستان کیار دستگیر شدند.

وی گفت:  این متخلفان پس از تشکیل پرونده، جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

احمدی گفت: با استناد به ماده ۱۲ قانون شکار و صید، شکار و صید جانوران وحشی حمایت شده بدون داشتن پروانه ویژه، شکار و صید در مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش و صید غیرمجاز در رودخانه ممنوع است و هرگونه تجاوز و فعالیت غیر مجاز در این گونه مناطق، آلوده کردن آب رودخانه ها، دریاچه ها و تالابهای حفاظت انجام شود، فرد متخلف به مجازات حبس از ۳ ماه تا ۳ سال و یا به جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم می شود. 

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری دارای یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۵۵هزار و ۸۴۴ هکتار و دو منطقه شکار ممنوع به مساحت ۵۱ هزار و ۷۲۴هکتار است.
هم اکنون ۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.
منطقه حفاظت شده هلن  که به اسم یکی از پرستاران قدیمی نامگذاری شده است به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده دارای ارزش های مهم زیست محیطی است.
منطقه حفاظت شده هلن با وسعتی افزون بر ۴۰ هزار هکتار در شهرستانهای کیار، اردل و لردگان قرار گرفته است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.