حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز سه شنبه در آیین جشن ۴۰ سالگی دانشگاه شهرکرد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، افزود: در جامعه اسلامی که دانشگاه‌ها محور تولید علم و دانش هستند باید علم را با اصول دینی و اخلاقی گره بزنند تا بتواند موثر و سازنده واقع شود.

وی ادامه داد: در عصری که به واسطه گسترش ارتباطات و پیشرفت‌های علمی به دهکده جهانی تبدیل شده است بشر اگرچه به امکانات و تجهیزات بسیاری دسترسی پیدا کرده است اما در آرامش به سر نمی‌برد.

نکونام تصریح کرد: اگر علم و دانش در مسیر درست و سازنده‌ای قرار نگیرد نتیجه آن هرج و مرج و خشونت‌های زمان حاضر می‌شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: اگر جهل انسان‌های نخستین را با جهالت امروز بشری مقایسه کنیم تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد چراکه علم و پیشرفت باید در مسیر درست و الهی قرار گیرد تا بتواند انسان را به آرامش و امنیت رهنمون سازد.

نکونام با قدردانی از خدمات دولت در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناروی، خاطرنشان کرد: وزیر علوم از وزیران فعال و پرتلاش کابینه است.

به گزارش ایرنا، در پایان این برنامه از کتاب و تمبر یادبود چهل سالگی دانشگاه شهرکرد رونمایی شد.

همچنین از ۱۴ رئیس ادوار مختلف این دانشگاه تجلیل و قدردانی شد.

در جشن ۴۰ سالگی دانشگاه شهرکرد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، سفرای و معاون رایزن فرهنگی کشورهای افغانستان، عراق و روسای ادوار این دانشگاه نیز حضور داشتند.

هم اینک ۷ هزار دانشجو در ۱۹۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و حرفه ای با بهره مندی از حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شهرکرد تحصیل می‌کنند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.