نایب رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت: دانش آموزان ورزشکار و قهرمان کشور در این دوره آموزشی شرکت کردند تا با مسابقات پارالمپیک ( ورزش معلولان) آشنا شوند تا در صورت برخورد با معلولان با نحوه برخورد با آنها آشنا شوند.

نرگس تقی زاده مقدم روز سه شنبه در حاشیه برگزاری جلسه آخر این برنامه در آموزشکده فنی دختران شهرکرد افزود: برنامه من می توانم یک برنامه آموزشی جهانی است که به منظور گسترش ارزشها، چشم انداز جنبش پارالمپیک میان جوانان طراحی شده است و هدف از آن تغییر نگرش این قشر نسبت به توانایی های افراد دارای معلولیت و آشنایی با ورزش های پارالمپیکی است.

وی گفت: این دوره با همکاری کمیته ملی  پارالمپیک و همکاری معلمان تربیت بدنی سراسر کشور و همزمان با مسابقات ورزش دانش آموزی در شهرهای شهرکرد، رامسر و اصفهان اجرا می شود.

به گفته وی، در این دوره آموزشی که به مدت ۴ تا ۶ ساعت برای دانش آموزان ورزشکار برگزار شد، دانش آموزان با ورزش و المپیاد های ورزش معلولان و همچنین توانایی های جامعه هدف که معلولان و جانبازان هستند، آشنا شدند.

تقی زاده افزود: شرکت کننده در این دوره با مفهوم (impossible)آشنا شدند که همیشه یک چیز غیر ممکن به ممکن تبدیل خواهد شد.

وی گفت: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی علاوه بر آموزشی عملی به صورت نمادین با چشم های بسته و یک به صورت نشسته اقدام به برگزاری مسابقات والیبال نشسته کردند.

به گزارش ایرنا، سی امین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول سراسر کشور از ۲۶ تا ۲۹ مردادماه در ۳ رشته دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک برگزار شد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.