ابراهیم شیرانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، محصولات صیفی این استان را شامل خیار، گوجه و توت فرنگی اعلام کرد و اظهار داشت :بخش عمده از محصولات یادشده به استانهای همجوار ارسال شده است.
وی، وسعت گلخانه های استان را 22 هکتار عنوان کرد و گفت: سال گذشته نخستین گلخانه صیفی و تولید گل با همکاری شرکت های دانش بنیان در این استان طراحی، احداث و تجهیز شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این گلخانه مجهز به نرم افزار و سنسور کنترل کیفیت هوا، توانایی سنجش دما و رطوبت است و قابلیت انتقال اطلاعات بصورت آنلاین به سرور مرکزی را دارد.
وی، آگاه سازی بهره بردار از تغییرات سریع آب و هوا در طول شبانه روز و جلوگیری از خسارات به محصولات گلخانه ای در کمترین زمان ممکن را از دیگر مزایای گلخانه هوشمند دانست.
شیرانی تاکید کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی استان طی چند سال گذشته، بهره برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه اندازی گلخانه ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده اند.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود، سطح زیرکشت این استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.