به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سیامک حیدری درجمع خبرنگاران دربخش منج لردگان اظهار داشت: در سال 98 با پیشنهاد و حمایت سازمان جهانی یونسکو سه منطقه روستایی جنگل نشین 'سردشت'،'ارمند' و'منج' شهرستان لردگان به منظور جلوگیری از تخریب جنگل ها به شبکه تزریق سیار گاز فشرده قرارگرفت .
به گفته وی، با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت تدبیر و امید این مخازن سیار و موقتی قطع و این مناطق روستایی ، عشایری به شبکه گاز شهری پیوست.
وی میزان اعتبار تخصیصی برای اجرای طرح شبکه گازسانی منطقه منج در سال جاری را 200 میلیارد ریال اعلام کردو گفت: تعداد20 روستا در قالب یکهزارو 115خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال وبختیاری از آغاز عملیات گازرسانی به 52 روستا با 54 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبارنیز در مناطق کوهستانی و سخت گذر این 9 شهرستان این استان در سال جاری خبر داد.
حیدری اظهار داشت: این اعتبار برای اجرای شبکه گاز طبیعی به مناطق روستایی شهرستانهای جنگل نشین، سخت گذر در شهرستان های کوهرنگ و لردگان در نظر گرفته شده است.
وی انتقال خطوط شبکه در مناطق یاد شده را هزینه بر و روند پیشرفت کار را کند اعلام و تاکید کرد: بخش عمده مسیر لوله گذاری با برش کوه انجام می شود.
حیدری طول اجرای شبکه گاز در حال انجام را حدود 80 کیلومتر ذکر کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده نیمه نخست سال آینده این روستاها به شبکه گاز متصل خواهند شد.
وی از برخورداری 95 درصدی جمعیت شهری و روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: گازرسانی به مناطق دورافتاده و محروم در دستور کار دولت تدبیر و امید است.
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه بیش از5 هزار و 537 کیلومتر شبکه گاز در سطح استان اجرا شده است، افزود: حدود 73 کیلومتر آن مربوط به نیمه اول سال جاری می باشد.
حیدری از اشتراک 308 هزار و 906 مشترک گاز در سطح استان خبر داد و گفت: 3 هزار و 311 مورد در سال جاری اشتراک پذیری صورت گرفته که از این تعداد 2 هزار و443 مورد شهری و 868 مورد روستایی است.
وی تعداد انشعابات نصب شده در سطح استان را 181 هزار و 531 انشعاب اعلام کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و 580 مورد در سال جاری اجرا شده است.
555
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.