به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی استان موظفند نسبت به اجرای سریعتر مصوبات مربوط به جلسات مختلف اقدامات لازم را انجام دهند.
وی افزود: توجه به اشتغالزایی روستائیان از اهمیت ویژه ای برای مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری برخوردار است.
عباسی ، اساس و پایه اقتصاد مقاومتی را در روستاها اعلام و تصریح کرد: تقویت زیرساخت های توسعه ای روستاها بدون توجه به اشتغالزایی روستائیان معنا، مفهوم و نتیجه ندارد.
وی یادآور شد: تولیدات مهم چهارمحال و بختیاری مانند فرش دستباف، صنایع دستی، لبنیات، گز و سایر محصولات داخلی این استان برای سراسر کشور و دنیا برند سازی شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شهرستان لردگان در طرح کشوری الگوی توسعه به عنوان شهرستان پایلوت این استان معرفی شده است و در این طرح از هر استان یک شهرستان به عنوان نمونه و پایلوت معرفی شده تا طرح های الگوی توسعه در آن اجرایی شود.
عباسی تاکید کرد: براساس پیگیری های صورت گرفته مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری قرار شده است تا یکی از نهادهای انقلاب اسلامی برای توسعه یکی دیگر از شهرستان های این استان پیشگام و وارد میدان شود.
وی افزود: در طرح های جدیدی توسعه ای و اشتغالزایی توجه به 4 شاخص مهم محل اجرای طرح، شغل های مورد نیاز، مشخص کردن دستگاه های اجرایی متولی و نحوه دریافت ضمانت نامه های بانکی مورد توجه باشد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پیگیری دستگاه های اجرایی استان در اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان ضعیف و نیازمند بررسی بیشتر است.
علیرضا شجاعی تصریح کرد: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری فقط تا شنبه به منظور ارائه پیشنهادات خود برای سال جاری فرصت دارند.
وی یادآور شد: بزودی 9 یا 10 روستای چهارمحال و بختیاری به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در استان مشخص و در آن ها برنامه های توسعه روستایی اجرا خواهد شد.
شجاعی تاکید کرد: استفاده بهینه از ظرفیت های تولیدی، پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، پیوند اقتصاد روستا با اقتصاد ملی، برندسازی محصولات تولیدی در استان و معرفی آن به کشور و دنیا، بازنگری در ظرفیت های اقتصادی روستاهای هدف به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی و استفاده از تجربه ها، نتایج و دستاوردها جزو مهمترین شاخص های اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای پایلوت چهارمحال و بختیاری است.
وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار، افزایش سطح درآمد، ارتقای سطح بهره وری در عوامل تولید، رونق کسب و کار، رشد مشارکت اقتصادی مردم روستا، توانمند سازی روستائیان، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و مهاجرت معکوس به ر.تاها از نتایج و دستاوردهای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای پایلوت چهارمحال و بختیاری است محسوب می شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تحقق این امر مهم ، کمیته اقتصاد مقاومتی روستایی استان با عضویت استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک های عامل و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل و فعال می شود.
وی تاکید کرد: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای پایلوت چهارمحال و بختیاری هر روستا باید مشخصاتی مانند افزون بر 100 خانوار جمعیت، برخوردار از استعداد تولید یا خدمت خاص، امکان توسعه فرآیندهای تولیدی و توزیعی، تنوع بخشی به محصولات و برندسازی، استقبال نهادهای روستایی و مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی را داشته باشد.
شجاعی افزود: این طرح تا پایان بهار جمع بندی و پس از آن به سرعت در سطح چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای پایلوت این استان اعتبار مورد نیاز اختصاص می یابد.
طهمورث الیاسی بختیاری تصریح کرد: براساس پیگیری های صورت گرفته در سطح ملی ، مقرر شده تا به هر مبلغی که از اعتبارات استانی برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای پایلوت چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد، 1.5 برابر از سوی بانک مهر اقتصاد ایران و 1 برابر از سوی بنیاد برکت اختصاص داده شود.
به گزارش ایرنا، طرح اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار و مسوولان اقتصادی به صورت منظم در حال برگزاری است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.