حمید دانش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش روان آب ها، کشت بهاره امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود یافته است.
بگفته وی کشت بهاره در سال زراعی گذشته تحت تاثیر مستقیم بحران کم آبی و خشکسالی قرار داشت و کشت برنج نیز در حاشیه روان آب ها ممنوع شده بود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش بینی کرد؛ کیفیت کشت محصولات سیب زمینی، چغندرقند، حبوبات، برنج، پیاز و ذرت علوفه ای امسال نسبت به سال گذشته مرغوب تر باشد.
وی به تجهیز 47 درصد از اراضی زراعی و باغی این استان به سیستم آبیاری نوین اشاره و تصریح کرد: امسال برای اجرای این طرح، مدیریت در مصرف آب بخش کشاورزی در اولویت است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: با توجه به افت شدید سفره های زیرزمینی و کاهش بارندگی ها طی یک دهه گذشته و غیرقابل جبران بودن کمبود آب، بذر اصلاح شده زودرس و میان رس به حد کافی بین کشاورزان با قیمت دولتی توزیع می شود.
وی از توزیع بذر اصلاح شده ذرت زودرس علوفه ای یارانه دار و توصیه به کشت محصول پیاز و چغندر نشاء در مزارع استان خبر داد و اظهار کرد: با کشت گیاهان زراعی زودرس کاهش 15 درصدی در مصرف آب کشاورزی ممکن خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سالانه 140 هزار هکتار از مزارع استان به کشت بهاره و پاییزه اختصاص می یابد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.