به گزارش ایرنا، سید راشد جزایری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: یکی از مهمترین موضوعات در خصوص سلامت همگانی، برنامه خود مراقبتی و سواد سلامت است که این برنامه در قالب طرح تحول سلامت از مهرماه سال 95 در کشور بصورت فراگیر آغاز شده است.
وی ادامه داد: بر اساس نتایج حاصل از طرح خودمراقبتی هم اینک 40 درصد از مردم استان و کشور تحت پوشش برنامه های خودمراقبتی اجتماعی قرار گرفته اند.
جزایری، سبک زندگی سلامت محور را از دیگر برنامه های هفته سلامت برشمرد و گفت: در همین راستا یک هزار و 460 مادر باردار و شیرده ، تحت برنامه حمایتی تغذیه قرار گرفته اند.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، طرح دسترسی عادلانه به خدمات سلامت را از دیگر اهداف وزارت بهداشت برشمرد و گفت: هم اینک 95 درصد مردم استان به خدمات جامع سلامت دسترسی دارند.
جزایری، میزان رضایتمندی مردم از خدمات مراکز بهداشت استان را 96.46 درصد عنوان کرد و افزود: بر اساس یافته های سامانه سیب، تنها 3.54 درصد مردم استان از خدمات ارائه شده ناراضی هستند.
وی در ادامه به برنامه های هفته سلامت در استان اشاره و تصریح کرد: عیادت از بیماران و سالمندان، نواختن زنگ سلامت در 50 مدرسه استان، برگزاری جشنواره غذای سالم، تجلیل از سفیران سلامت دانش آموزی، برگزاری پیاده روی عمومی، افتتاح چهار باب مرکز و خانه بهداشت و کلنگ زنی دانشکده پراپزشکی و دندانپزشکی در رحمیته شهرکرد از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
جزایری، سهم استان در حوزه افتتاح طرح های بهداشتی سالجاری را 193 طرح اعلام کرد و گفت: 150 طرح تا شهریورماه به بهره برداری می رسد و مابقی تا پایان سال افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا، از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
برنامه های هفته سلامت امسال با شعار « مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» اجرا می شود.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.