به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز جمعه در سفر به شهرستان سامان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: میزان بارش یک سال استان بیش از 300میلیمتر بود که در چند روز اخیر به اندازه یک سال زراعی در چهارمحال و بختیاری بارش وجود داشت.
به گفته وی، با تمام مشکلات ، با هماهنگی مردم و ستاد مدیریت بحران از بروز تلفات انسانی در سیلاب اخیر جلوگیری شد.
وی یادآور شد : میزان خسارت به بخش های زیربنایی چهارمحال و بختیاری در سیلاب اخیر بسیار بالاست که قرار است دهم فروردین در نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران این خسارت به صورت دقیق بررسی شود.
به گفته وی، سال 97 برای کشور و استان یک سال پر چالشی بود چرا که تحریم ظالمانه دشمن و خشکسالی ها بر اقتصاد کشور اثر گذاشته بود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص مساله آب گفت : من از آن روزی که وارد استان شدم تصورم این بود که با 3 چالش روبرو خواهم شد و یکی از مهمترین چالش ها مساله آب بود و
نخستین نشست در این مساله در وزارت نیرو برگزار شد و گزارشی که درباره منابع آبی می دادند، نگران بود.
وی ادامه داد : در نخستین جلسه در وزارت نیرو ، معاون این وزارتخانه گزارش داد که منابع تامین و مصارف آب را گزارش داد.
به گفته وی، در طول 30 سال گذشته میزان آورد زاینده رود حدود 2 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب بود و این آمار در 10 سال پیش به یک میلیارد مترمکعب کاهش یافت تا اینکه دو سال پیش این میزان به 900 میلیون مترمکعب رسید.
به گفته وی، تا زمانی که آورد زاینده رود 900 میلیون مترمکعب بود همه از آن مصرف می کردند؛ چه در چهارمحال و بختیاری و چه در زاینده رود و حتی یزد و در این زمینه چالشی نیز وجود نداشت.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از میزان 400میلیون مترمکعب آورد زاینده رود در سال پیش حدود 300 میلیون مترمکعب با 20 درصد کاهش برای آب شرب اصفهان در نظر گرفته شده بود.
عباسی اظهار داشت : بین 80 تا 100میلیون مترمکعب نیز باید در کف سد زاینده رود باقی می ماند تا سد به دلیل بی آبی ، تخریب نشود.
وی ادامه داد: با این برآورد اعلام کرده بودند، بخش صنعت و کشاورزی به صورت کلی به دلیل بی آبی تعطیل شود و صنعت برای تامین آب از چرخش پساب استفاده کند و کشاورزی تعطیل شود.
عباسی اظهار داشت: در آن جلسه اعلام کردم که حفظ باغ از صنعت مهم است، چرا که برای کشاورز، درخت مانند فرزند است و اگر درخت خشک شود تمام دارایی کشاورز نابود خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: دو هفته بعد قرار شد این جلسه تداوم داشته باشد که در سازمان محیط زیست کشور میزان جلسه بود و در این نشست قرار بود کشاورزی تعطیل شود و سومین جلسه در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد و در آن جلسه وزیر جهاد کشاورزی از حقابه کشاورزی دفاع کرد.
به گفته وی، اگر آن تصمیم بحرانی گرفته می شد تمامی کنتورها و نهرهای کشاورزی باید جمع آوری می شد و در نهایت این بخش دچار چالش بزرگ می شد.
عباسی اظهار داشت : چالش دوم استان بیکاری بود که در فصل های مختلف سال گذشته بیکاری چهارمحال و بختیاری 4 درصد کاهش یافت.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : برای یکی از محورهای شهرستان سامان 300میلیارد ریال اختصاص می یابد تا راه های توسعه شهرستان گسترش یابد.
وی گفت : در خصوص کیفیت زاینده رود نیز نشستی با دستگاه های متولی در این زمینه در شورای برنامه ریزی پیگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان سامان که نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران حضور داشتند، استاندار از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این شهرستان دیدن کرد.
شهرستان سامان به عنوان یکی از شهرهای گردشگری چهارمحال و بختیاری در 20 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.