فرماندار شهرستان لردگان گفت : باران و سیلاب بیشتر خسارت را به مزارع کشاورزی، مزارع پرورش ماهی ، زیرساخت ها و منازل مردم وارد کرده است.
برهان حسین پور آقایی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:
بارندگی دوشنبه شب و روز سه شنبه باعث آبگرفتگی بخشی از شهر لردگان و روستاهای این شهرستان شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشت، افزود: تمام تلاش ستاد مدیریت بحران جلوگیری از خسارت و تلفات جانی بود که خوشبختانه این امر مهم محقق شده است و هیچ خسارت جانی نداشته است.
حسین پور آقایی یادآور شد: هم اکنون جاده های اصلی لردگان به خوزستان باز است و تردد در آنها ادامه دارد.
فرماندار فارسان نیز گفت: هیچ گزینه ای برای رفع محاصره 3 واحد تولیدی در این شهرستان از سیل وجود ندارد.
مرداس طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بدنبال بارش های اخیر یک واحد مرغداری، یک واحد دامداری و یک واحد پرورش ماهی در مسیر روستاهای کران – گوشه در محاصره سیل قرار گرفته است.
وی افزود: هم اینک هیچ گزینه ای برای رفع محاصره سیل در این منطقه وجود ندارد اما نیروهای امدادی و اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان فارسان برای رفع این بحران در تلاش هستند.
به گزارش ایرنا، هواشناسی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به تداوم بارش هاس سیل آسا در استان از ادامه بارش شدید باران و وقوع سیل در روز سه شنبه خبر داد.
هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین با هشدار نسبت به طغیان رودخانه ها و مسیل ها در چهارمحال و بختیاری به مردم توصیه کرد تا از اسکان در حاشیه رودخانه ها خودداری و گردشگران و مسافران در مناطق امن ساکن شوند.
اکنون 300 اکیپ ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف استان مستقر شده اند.
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.