طهمورث الیاسی بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب تنها یک واحد صنعتی (کارخانه قند) در چهارمحال و بختیاری فعالیت داشت، درحالی که اینک بیش از یکهزار واحد صنعتی در این استان وجود دارد که از این تعداد افزون بر 800 واحد فعال است.
وی یادآور شد: در 40 سال گذشته تعداد دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی چهارمحال و بختیاری به بیش از 42 هزار نفر رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: البته علاوه بر اقدامات صورت گرفته طی این مدت، همچنان اشکالات، کمبودها و ایراداتی وجود دارد که باید رفع شود.
وی گفت: در این سال ها میانگین امید به زندگی در بین مردم ایران از زیر 60 به 76 سال افزایش یافته است.
الیاسی بختیاری در ادامه نرخ باسوادی چهارمحال و بختیاری را از زیر 30 به افزون بر 90 درصد دانست که تمامی این دستاوردها درحالی اتفاق افتاده که استکبار جهانی از همان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران همواره برای براندازی نظام و ضربه به کشور تلاش می کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: علاوه بر این تلاش ها طی سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با جنگ تحمیلی برنامه های توسعه ای برای رشد و پیشرفت کشور و استان انجام می شد.
وی یادآور شد: در زمان فعالیت رژیم سابق 6 برنامه توسعه ای برای کشور تدوین شد که از این تعداد 4 برنامه اجرایی و مرحله پنجم نیمه کاره انجام شد اما مرحله ششم به اجرا در نیامد.
الیاسی بختیاری اظهار داشت: در 40 سال گذشته 6 برنامه توسعه ای برای پیشرفت علمی کشور و استان ها تدوین شده که هم اینک با اجرای 5 برنامه قبلی در برنامه ششم توسعه قرار گرفته ایم.
به گزارش ایرنا، اجرای برنامه های توسعه کشور باعث پویایی، رشد و بالندگی در روند رو به پیشرفت متوازن، عادلانه و هماهنگ استان های کشور است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.