به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز شنبه در دیدار مدیران چهارمحال و بختیاری با امام جمعه شهرکرد افزود: برای اجرایی شدن این طرح ها نزدیک به 4 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: طی 6 سال گذشته در این استان 3 هزار طرح با 70 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است.
عباسی به افزایش بودجه عمرانی چهارمحال و بختیاری در سال 98 اشاره کرد و گفت: این بودجه نسبت به سال 97 از رشد مطلوبی برخوردار است و امید می رود در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب برسد.
به گفته وی، کارهای خوبی در این استان از چندین منظر انجام شده است که به طور نمونه بیش از 70 مقام کشوری در یک سال اخیر به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند که میانیگن 3 تا 4 مقام ارشد ماهانه به استان سفر کرده اند.
عباسی تصریح کرد: در حوزه اشتغال طی سالجاری مازاد بودجه که در دل ردیف های بودجه ای ترزیق می شود، حدود 3 هزار و 150 میلیارد ریال نخستین بار و در بین همه استانها به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که این استان رتبه نخست کشور را در خصوص اختصاص اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری رتبه نخست را کسب کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه آب که یکی از چالش های بزرگ استان بود در نشست های کارشناسی مساله چالش آب استان را پیگیری و به نمایندگی از مردم از سهم آب این استان دفاع کرده ایم.
عباسی ادامه داد: سال گذشته معاون وزیر نیرو اعلام کرد که حداکثر آب پشت سد زاینده رود 400 میلیون مترمکعب بود که از این میزان 300 میلیون برای آب شرب اصفهان و یزد اختصاص می یافت و 80 میلیون مترمکعب نیز باید پشت سد می ماند تا سد تخریب نشود.
به گفته وی، با اینکه سال گذشته اوایل مسئولیتم به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری بود، سهم آب استان را با جلسات متعدد پیگیری و در نهایت میزان لازم آب برای استان تخصیص یافت و بحران بی آبی با هر زحمتی بود سپری شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: امسال یک میلیارد مترمکعب آب برآورد شده است که پیش بینی می شود مشکل آب برای چهارمحال و بختیاری و اصفهان در سال آتی وجود نداشته باشد.
وی گفت: در یک سال اخیر که در خدمت مردم چهارمحال و بختیاری هستم، نهایت سعی خود را در خصوص وحدت و همدلی در استان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و با همکاری مجمع نمایندگان و مدیران انجام داده ام تا تاثیرگذاری بیشتری در استان وجود داشته باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص عزل و نصب های مدیران نیز افزود: یکی از چالش های مطرح در استان مباحث عزل و نصب مدیران اجرایی در استان بود که در یک سال اخیر 40 تا 50 مدیر در چهارمحال و بختیاری تغییر کرده که این یک عدد بزرگی است.
بگفته وی، این مساله با وجود اینکه تبعات خود را داشت با حوصله اجرا و اجازه داده نشد تبعات اجتماعی در این زمینه وجود داشته باشد.
وی با تبریک فرارسیدن دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در این استان اقدام اثرگذار و چشمگیری داشته است و باید با هنر تبلیغاتی خاص بتوان این دستاورد بزرگ را برای مردم بازگو کرد.
بگفته وی هیچ نظامی در دنیا به اندازه نظام جمهوری اسلامی ایران برای خدمت رسانی به مردم تلاش نکرده است ولی حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات در همه زمینه ها در کشور ضعیف است ولی دشمن به شدت در حال تبلیغات علیه نظام است.
رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، بحث امنیت است که در هیچ کجای دنیا این امنیت وجود ندارد.
خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: تلاش هایی که در طول 40 سال اخیر انجام شده تلاش های اثرگذار و قابل تقدیر است هر چند هنوز نیازمند کارهای بیشتری در کشور است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در همراهی با دولت برای خدمت رسانی به مردم گام بر می دارد، افزود: بیشترین تلاش مجلس شورای اسلامی تصویب قوانینی است که به دنبال آسایش و آرامش و رفاه مردم باشد.
ربیعی یادآور شد: مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند و مجلس به دنبال ارائه بهترین نوع خدمت به مردم از طریق تصویب قوانین است تا عدالت در همه حوزه ها اجرایی شود.
بگفته وی، توجه به جوانان و بانوان از دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی است که تصویب منع بکارگیری بازنشستگان در مسئولیت های اجرایی در راستای جوانگرایی بوده است.
نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اشتغال بانوان، لایحه حقوق حمایت از ایثارگران و محیط زیست و حقوق حمایت از معلولان توجه ویژه ای شده است.
بگفته وی، در نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به زیرساخت ها شده است و خدمت رسانی وظیفه همه مسئولان است.
به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری نخستین روز کاری دهه فجر را با دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آغاز کردند.
در دهه فجر چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار و 760 برنامه در نقاط مختلف استان برگزار می شود.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.