به گزارش ایرنا، حیدر علیپور دهکردی شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد و در نشست با اعضای کمیته مردمی صیانت از آب و خاک تاکید کرد: نگاه کلان به مشکلات زیست محیطی و جلوگیری از اجرای طرح های مخالف با محیط زیست در استان را ضروری دانست.
وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، انتقال بین حوضه ای آب به طور کلی ممنوع شده است.
وی یادآور شد: برخی از طرح های غیرقانونی در سال های قبل با لابی گری در استان اجرایی شده که با قوانین، اصول زیست محیطی سیاست های کلی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و برنامه ششم در تقابل است.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: اجرای طرح های انتقال آب کوهرنگ 3، گلاب، بهشت آباد و بخشی از سبزکوه مرتبط به جورچین، اجحاف در حق مردم چهارمحال و بختیاری است که هیچکدام به تنهایی قابل تحلیل نیست.
وی افزود: مسئولان استان همجوار درحالی برای احیای تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده رود سخن می گویند که در برابر وجود 16 هزار حلقه چاه غیرمجاز در حاشیه زاینده رود محدوده آن استان سکوت اختیار کرده اند.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: انتظار می رود در شرایط خشکسالی کنونی، دولت نسبت به پلمپ چاه های برداشت آب غیرمجاز به ویژه در حاشیه زاینده رود اقدام کند.
علیپور اظهار داشت: همچنین انتظار می رود دستگاه های نظارتی شورای امنیت ملی بر نحوه باز و بسته کردن دریچه های سد زاینده رود و میزان آورد و برداشت سد زاینده رود نظارت جدی داشته باشند.
شهردار شهرکرد نیز گفت: مدیریت مباحث مرتبط با منابع آب در نقاط مختلف کشور، چهارمحال و بختیاری و شهرکرد نیاز به وحدت رویه و توجه به اقدامات کارشناسی دارد.
نورالله غلامیان دهکردی تاکید کرد: پرهیز از احساسی کردن موضوع و پاسخ علمی به شایعات منتشر شده از سوی مسئولان استان همجوار می تواند در کنترل این مهم تاثیر گذار باشد.
چهارمحال و بختیاری در یک دهه گذشته با خشکسالی های مستمر و کاهش شدید منابع آب سطحی و زیرزمینی مواجه شده که این مهم باعث بروز مشکل در بسیاری امور تولیدی، توسعه ای، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شده است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.