به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری روز چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش استان چهارمحال و بختیاری افزود: اعتلا و پیشرفت واقعی جز با توجه به علم و دانش و تبدیل کردن آن به طرح های کاربردی امکانپذیر نخواهد شد.
وی ادامه داد: از همین رو باید تا می توان در مساله محور کردن طرح های دانشگاهی و تحقیقاتی تلاش کرد تا از نتایج آن همه مردم بهره مند شوند و بی شک رسالت دانشگاه جز این نباید باشد.
غفاری تصریح کرد: ارتقای زندگی مردم نیازمند تلاش در همه عرصه های علم و دانش است و در این مسیر دانشگاهیان و نخبگان علمی رسالت سنگینی برعهده دارند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه علم و دانش اظهار داشت: امروز بیش از 4 میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند در حالی که در سال 57 این تعداد کمتر از 100 نفر بوده است.
غفاری همچنین به حضور پررنگ زنان در عرصه علم و دانش، افزود: در استان چهارمحال و بختیاری 47.6 درصد از دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند که این موضوع حاکی از نقش فعال این قشر در عرصه علمی و آموزشی است.
وی خاطرنشان کرد: امروز بخشی از حیات و مناسبات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور متاثر از ناحیه دانشجویی ومراکز آموزشی است.
غفاری افزود: تعداد نخبگان کشور در مقایسه با سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و امروز جمعیت گسترده و قابل اعتنایی را به خود اختصاص داده اند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: امروز پژوهش یک کنش فردی نیست بلکه از ناحیه اجتماعات علمی و تخصصی رقم می خورد و از همین رو برای کسب موفقیت های بیشتر در این حوزه نیازمند کار تیمی و جمعی هستیم.
به گزارش ایرنا، در این آئین از پژوهشگران برتر حوزه های مختلف تجلیل شد.
24 تا 30 آذرماه با عنوان هفته پژوهش و فناوری و با شعار «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین؛ در خدمت تولید ملی» نامگذاری شده است.
در هفته پژوهش استان از 6 محصول فناورانه رونمایی و در نمایشگاهی به همین مناسبت در قالب بیش از 50 غرفه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی مراکز علمی و دستگاه های اجرایی استان به نمایش گذاشته شد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.