به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) به 25 آذر روز تجلیل از شهید محمدجواد تندگویان اشاره و تاکید کرد: او که یک ماه به عنوان وزیر نفت در دولت شهید محمدعلی رجایی فعالیت داشت در جبهه به دست نیروهای ارتش بعثی اسیر و در نهایت شهید شد.
وی افزود: هیچ مدیری حق ندارد با کم کاری، تجاوز به بیت المال، ضایع کردن حقوق مردم، کوتاهی در خدمت رسانی و فساد به شهداء خیانت کند و مردم از جمهوری و انقلاب اسلامی ایران انتظار خدمت رسانی دارند ، به همین منظور مسئولان باید از شعارگرایی پرهیز و در عملگرایی نسبت به باز کردن گره های اقتصادی و معیشتی مردم اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: دشمن در 40 سال گذشته همواره با اعمال تحریم های ظالمانه و سنگ اندازی های مختلف قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته است، اما مردم ایران در صحنه های مختلف در کنار مسئولان نظام با حمایت از دولتمردان تمامی این نقشه ها و توطئه ها را بی اثر کرده اند.
نکونام تاکید کرد: برخی قصد دارند بین مردم و مسئولان مشکلاتی ایجاد کنند که باید با اتحاد، همدلی و خدمت رسانی خالص به مردم از بروز برخی سوءاستفاده ها جلوگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 25 آذر روز پژوهش افزود: انجام تحقیق، پژوهش و فنآوری از مهمترین سفارش های دین مبین اسلام است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان اشاره و تصریح کرد: تجلیل از رانندگان و تلاشگران عرصه حمل و نقل باید مورد توجه مسئولان مربوطه باشد.
وی یادآور شد: اقدامات راهداری به عنوان برنامه ای مهم و سنگین نیز به رانندگان و تلاشگران عرصه حمل و نقل سپرده شده که نشان دهنده اهمیت ویژه این بخش است.
نکونام همچنین با اشاره به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح در سال 1358 اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی این چهره علمی و فرهیخته را در همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ترور کردند.
وی گفت: جهت دهی به رشد علمی، اسانی، دینی و فضائل باید در برنامه های وحدت حوزه و دانشگاه مورد توجه دست اندرکاران این حوزه قرار گیرد.
نکونام در پایان به هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) و دهم ربیع الثانی سالروز وفات حضرت معصومه (س) اشاره و تاکید کرد: توجه به رهنمود ها، توصیه ها و سخنان ارزشمندان ائمه اطهار (علیهم السلام) نقشه راه مسلمانان جهان است.
به گزارش ایرنا، شهید محمدجواد تندگویان 9 آبان 1359 برای بازدید از پالایشگاه آبادان عازم جنوب بود که در جادهٔ ماهشهر – آبادان همراه معاون و دیگر همراهانش به اسارت نیروهای ارتش بعث عراق درآمد و به زندان های اسیران ایرانی منتقل شد.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.