به گزارش ایرنا، نخستین بار در دولت تدبیر و امید پوشش همگانی بیمه سلامت به شکل رایگان برای آحاد جامعه و بخصوص برای افراد آسیب پذیر و ساکن در حاشیه شهرها، روستاییان و عشایر تحقق یافت و حدود 40 میلیون نفر در کشور و بیش از 600 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری از مزایای این بیمه بهره مند شدند.
پوشش بیمه همگانی در شمار بزرگترین پروژه های اجتماعی دولت یازدهم بود که توانست سهم پرداخت از جیب مردم را کاهش داده و باعث بسط عدالت اجتماعی شود.
اجرای این طرح باعث شد دغدغه عده کثیری از مردم نیازمند مرتفع شده و رضایتمندی گسترده ای را در سطح عمومی کشور ایجاد کند، بنحوی که میزان رضایتمندی بیمه شدگان سلامت در چهارمحال و بختیاری 96 درصد گزارش شده است.
به پاس این خدمات 27 مهر تا 3 آبان در تقویم کشور با عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است و به مناسبت همین هفته ویژه برنامه ای روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد.
در این مراسم از تعدادی از خانواده های مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری نیز تجلیل بعمل آمد تا تجلی گر پیوند عمیق بین امنیت و سلامت در جامعه اسلامی باشد.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در این آئین با بیان اینکه نیمی از جمعیت این استان از خدمات تقریبا رایگان این نهاد بهره مند هستند، اظهار داشت: از جمعیت 947 هزار نفری استان، 485 نفر از مردم شهری، روستایی و عشایر استان از خدمات رایگان این بیمه برخوردار شده اند.
صفر فرامرزی ادامه داد: این در حالی است که تا قبل از طرح تحول سلامت و گسترش بیمه سلامت، بخش قابل توجهی از این جمعیت از هیچ بیمه ای برخوردار نبودند.
وی با اشاره به بهره مندی یک هزار و 200 بیمه خاص این استان از خدمات بیمه سلامت، افزود: این افراد بطور کاملا رایگان از این خدمات بهره مند هستند.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هزینه پرداختی از جیب مردم در طرح تحول سلامت بسیار کاهش یافته است، اظهار داشت: در مقابل هزینه های دولت برای ارائه خدمات 4 برابر افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این آئین با اشاره به تحولات حوزه بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید، توسعه بیمه سلامت را از مهمترین این اقدامات برشمرد.
ارسلان خالدی فر افزود: وضعیت بیمه سلامت امروز بهتر از سالهای گذشته شده و این موضوع نه تنها تدبیر دولت در حوزه سلامت را نشان می دهد بلکه از مدیریت خوب مدیران این حوزه حکایت دارد.
وی با قدردانی از نگاه ویژه دولت و مجموعه بیمه سلامت کشور به استانهای کمتر برخوردار تصریح کرد: چهارمحال بختیاری نیز از این نگاه بخوبی بهره مند شده و هم اکنون بیش از 600 هزار نفر از خدمات این نهاد بیمه ای بهره مند هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست تحقق بیمه سلامت در کشور را حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: کاهش پرداخت سهم بیمه شده، پوشش فراگیر بیمه در کشور و گسترش نظام ارجاع و پزشک خانواده از مهمترین اهداف بیمه سلامت است.
الله کرم نصیری افزود: در 40 سال گذشته ، نظام اسلامی ایران به دستاوردهای مهمی دست یافته و همواره امیدوارانه به جلو حرکت کرده ایم و این موضوع جز با رهبری مدبرانه و همراهی مردم محقق نمی شد.
وی با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمن بر ایران تصریح کرد: دشمن در این 40 سال هر ترفند و توطئه ای که وجود داشت بر علیه ایران به کار بست اما هیچگاه در این میدان پیروز نشد.
نصیری خاطرنشان کرد: به مردم این امید را می دهیم که بعد از 13 آبان که به گفته آمریکا تحریم ها علیه کشور تشدید می شود، اوضاع نه تنها بدتر بلکه بهتر می شود و از این پیچ تاریخی نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از 2 هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس و 13 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین در این مراسم از خانواده تعدادی از شهدای مدافع حرم استان تجلیل بعمل آمد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.