خسرو قمری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به ایرنا سوال ایرنا که آیا فدراسیون دوچرخه سواری ایران از شرکت سازنده فرانسوی دوچرخه شکایت می کند یا خیر؟ افزود: در این زمینه فدراسیون برای خرید دوچرخه مورد نیاز ملی پوشان درخواستی به یک شرکت فرانسوی داده بود که پس از چندماه جواب این شرکت منفی اعلام شد.
وی تصریح کرد: فدراسیون ایران تنها درخواست خرید دوچرخه شده داده بود، که شرکت فرانسوی نیز حاضر به تامین دوچرخه نشد ، پس شکایتی در این خصوص وجود ندارد.
به گفته وی، با این حال فدراسیون دوچرخه سواری به دنبال بهره گیری از راه های دیگر برای تامین دوچرخه مورد نیاز ملی پوشان است.
قمری یادآور شد: فدراسیون در مسابقات بین المللی و باشگاههای تجهیزات مورد نیاز را خریداری می کند تا این تحریم ها را پشت سر بگذارد.
وی تاکید کرد: نباید در این شرایط تسلیم رفتار ها و کردارهای غیر ورزشی به بهانه جنگ اقتصادی و تحریم ها علیه ایران شد.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعرفه های بالای گمرکی دوچرخه های وارداتی به کشور نیز گفت: گمرک ساز و کار خود را دارد و هر کسی دوچرخه وارد می کند باید این ساز و کار و مجوزها را بپذیرید، با این حال گمرک همکاری خوبی با فدراسیون و ملی پوشان دارد.
به گفته وی، دوچرخه سواری ایران برای ورود به بازی های المپیک 2020 در مسابقات باشگاهی و بین المللی جهت کسب سهمیه تلاش می کنند.
قمری گفت: حضور ورزشکاران در مسابقات بین المللی برای کسب سهمیه ضروری است و امید است ارز لازم برای حضور ملی پوشان در بازی های مختلف تخصیص یابد.
به گفته وی، امید است مشکل ارزی و تجهیزات باشگاهها و ورزشکاران دوچرخه سواری برای شرکت در مسابقات بین المللی رفع شود.
وی، در خصوص حضور دوچرخه سواران در سطح جاده ها نیز گفت:
فدراسیون با پلیس راهور تفاهمنامه ای برای حضور دوچرخه سواران در جاده ها امضا کرده است و فدراسیون دوچرخه سواری در این زمینه تابع قانون است.
به گزارش ایرنا، به تازگی یک شرکت تولید کننده دوچرخه در فرانسه به بهانه تحریم ایران از ارائه دوچرخه های سفارشی ملی پوشان خودداری کرده است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.