گمرک ایران در دستورالعملی ردیف تعرفه دستگاه استخراج ارز دیجیتال را به گمرکات کشور اعلام کرد. این ابلاغیه نشان می‌دهد موضوع استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال با قرار گرفتن در دستور کار هیئت دولت به‌صورت جدی در حال پیگیری است و حالا با اعلام تعرفه گمرکی و قابلیت واردات قانونی این دستگاه‌ها باید منتظر مصوبه ماینینگ از سوی دولت بود.

https://cdn.arzdigital.com/uploads/2019/07/IMG_2866.mp4

در صورت قانونی شدن فضا برای ارزهای دیجیتال، صنعت ماینینگ با آماده بودن زیرساخت‌های لازم از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و وزارت نیرو تعیین تکلیف خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه گمرک، در تاریخ ۲۲ تیرماه به ستادهای نظارت و گمرکات اجرایی دستگاه استخراج ارز دیجیتال با عنوان ماینر در ردیف گمرکی ۸۴۷۱۹۰۹۰ قرار می‌گیرند و با این ردیف گمرکی ترخیص می‌شوند. در این ردیف گمرکی عمدتاً دستگاه‌های کارت‌خوان، پین‌پد یا رمزخوان‌ها و برخی دیگر از ابزارهای بانکی قرار می‌گیرند.

جزئیات ابلاغیه

تکلیف واردات دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال مشخص شد/ همه چیز آماده برای قانونی شدن ماینینگ!

در مفاد و جزئیات این دستورالعمل به چهار نکته اشاره شده است. نخست اینکه دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) ذیل ردیف گمرکی قرار می‌گیرد که عمدتاً دستگاه‌های کارت‌خوان، پین‌پد یا رمزخوان‌ها و برخی دیگر از ابزارهای بانکی قرار دارند.

نکته دوم به این موضوع اشاره دارد که مصنوعات از فولاد زنگ‌نزن به‌صورت رشته مفتول‌های خرد شده و بدون پوشش ذیل ردیف تعرفه ۷۳۲۶۲۰۰۰ صورت گیرد. نکته سوم به مشخصات ماینر وارد شده اشاره دارد.

براساس این دستورالعمل، دستگاه (PDA (Personal Digital Assistant به مشخصات M۳OX۱۰- M۳MOBILL، با دقت اتصال به شبکه وایرلس (Wi-Fi)، نصب سیم‌کارت، برقراری ارتباط، بلوتوث و… جهت جمع‌آوری اطلاعات از طریق خواندن بارکد به‌عنوان ماشین خودکار داده‌پردازی در ردیف تعرفه ۸۴۷۱۳۰۹۰ قرار می‌گیرد.

نکته چهارم این است که قطعات اصلی و اساسی دستگاه گرماتاب شامل مشعل، لوله، فن، رفلکتور و… ذیل ردیف گمرکی ۷۳۲۲۹۰۹۰ قرار دارد.

[تعداد: 4    میانگین: 4.3/5]

دیدگاه تان را بنویسید