هیچگاه قرار نیست که مخالفین و منتقدین ما، مطابق میل ما صحبت کرده و یا موضوعاتی را مطرح کنند که با معیارهای ما عقلانی باشد.

به گزارش جماران، عباس عبدی در کانال تلگرامی نوشت:

اگر قصد داریم به جامعه امید تزریق کنیم، در مرحله نخست خودمان باید اعتماد به نفس و امید لازم را دارا باشیم. زمانی که فردی از اعتماد به نفس مطلوبی برخوردار باشد بدین شکلی که در سخنان رییس جمهور ما شاهد آن هستیم، با مخالفان خود برخورد نمی کند.

  هیچگاه قرار نیست که مخالفین و منتقدین ما، مطابق میل ما صحبت کرده و یا موضوعاتی را مطرح کنند که با معیارهای ما عقلانی باشد. این که قرار باشد مخالف باب میل ما صحبت کند را چه کسی تعیین کرده است؟ هرفردی در جامعه می تواند آزادنه نظر خود را مطرح کند و صاحب قدرتی که قصد نشان دادن واکنش به آن موضوع را دارد، با توجه به نیزان اعتماد به نفس خود در برابر آن موضوع متانت به خرج می دهد و منتقد و یا مخالف را بی عقل خطاب نمی کند. در صورت چنین برخوردی، طرف مقابل نیز از همین روش استفاده کرده و مقابله به مثل می کند. طرح چنین موضوعاتی هیچ کمکی به دولت نخواهد کرد. مخالفان دولت فقط در جبهه سیاسی اصولگرا و یا تندرو ها قرار ندارند بلکه دولت مخالفینی در عرصه عمومی نیز دارد. وقتی رییس جمهور تمامی مخالفان را یک کاسه می کنند، تمامی این افراد را در سبد تندرو ها قرار می دهند. دولت نیازمند آن است که در ادبیات خود با منتقدان تجدید نظر کند. این موضوع بارها ذکر شده اما متاسفانه تاکنون به آن توجهی نشده است. استفاده از کلمات مبارزه کردن یا مخالفت کردن با دولت نیز مشکلی را حل نمی کند. دولت باید چنان سعه صدری نشان دهد که مبارزه با ان بی معنا شود. اصولا حق هر کسی است که رفتارهای خاص خود را داشته باشد تا هنگامی که قانون را نقض نکرده است. حال این رفتارها را هر چه می خواهیم بنامیم در اصل حق او فرقی نمی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.