این تعلیم اسلامی اینطور است. رمز پیروزی ملت ما همین بوده است که دیگر نمیترسیدند از اینکه بروند توی خیابان بکشندشان. میرفتند و خیلی هم کشته میشدند.

به گزارش جماران؛ صفحه ی اینستاگرام آیت الله سید رضی شیرازی، در پستی به حادثه ی ترور نافرجام ایشان در سال 1358 پرداخته و بیاناتی از امام خمینی (س) را درباره ی این حادثه منتشر کرده است که در ادامه می خوانید:

لابد شنیدید که امروز هم یکی از علمای تهران را سوء قصد به او کرده اند، آقای آقا رضی را سوء قصد کرده اند، سه تیر هم به ایشان زده اند. لکن به جایی نشده است و ایشان نجات پبدا کرده است.اینها خیال میکنند که با این مسائل میشود دیگر برگردانند. یک ملتی را که جوانهایش می آیند پیش من - یک دفعه نه و دو دفعه نه، زیاد - و از من تقاضا میکنند که تو دعا کن ما شهید بشویم، این از ترور دیگر نمیترسد. این شهادت را میخواهد و با آغوش باز دنبال شهادت میرود. این تعلیم اسلامی اینطور است. رمز پیروزی ملت ما همین بوده است که دیگر نمیترسیدند از اینکه بروند توی خیابان بکشندشان. میرفتند و خیلی هم کشته میشدند. بالاخره هم با همین فریادها و الله اکبرها پیروز شدند. رژیم اسلامی اینطور است که افرادش از مسجدند. از مسجد نهضت میشود ....

بیانات امام خمینی مورخه ۲۴ تیر ۱۳۵۸ بعد از ترور نافرجام آیت الله سید رضی شیرازی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.