حمله مذبوحانه رژیم اسرائیل به خاک کشورمان با واکنش های گسترده ای همراه شده است.

به گزارش جماران؛ بخشی از این واکنش ها در پی می آید:

 

حسین جابری انصاری

 

حسین جابری انصاری: اضطراب در چهره سردمداران اسرائیل موج میزند

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی: در حالی که برخی رسانه‌های خارجی مدعی شده اند مردم ایران از اقدامات بامداد امروز رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی برای هدف گیری نقاطی در ایران، مضطرب شده‌اند، تصویرها از واقعیت دیگری خبر می دهد: اضطراب در چهره‌ سردمداران رژیم صهیونیستی به هنگام صدور دستور تجاوز به ایران موج می زند.

 

واکنش یک کاریکاتوریست عرب به حمله رژیم صهیونیستی به ایران

 

واکنش یک کاریکاتوریست عرب به حمله رژیم صهیونیستی به ایران

 

تحلیلگر الجزیره: نمی توان به راحتی از پایان حملات اسرائیل به ایران سخن گفت

Hassan Mneimneh، تحلیلگر سیاسی موسسه خاورمیانه، به الجزیره گفته است که اگرچه حمله اسرائیل به ایران مورد انتظار بود، اما گستردگی این حمله و اینکه آیا ادامه خواهد یافت یا خیر در گذر زمان مشخص می شود. او در این باره می گوید: من فکر می کنم که به راحتی نمی توان ادعا کرد که این دور از پاسخ اسرائیل به ایران تمام شده است. بدیهی است که به نفع نتانیاهو است که به دنبال حملات بیشتر باشد چرا که او یک فرصت استثنایی پیدا کرده و دولت امریکا در شرایط فعلی در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد. ایالات متحده هیچ نشانه‌ای از قدرت در یک سال گذشته نشان نداده  و دقیقاً از متنی پیروی کرده است که نتانیاهو نوشته و اجرایی کرده است. 

او ادامه داده است که اگر هدف اسرائیل این بوده که ایالات متحده را به جنگ اسرائیل با ایران بکشاند، این حملات ادامه  خواهد داشت.

 

حمله شامگاه گذشته، پایان تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل نیست/ توپ کاهش تنش در زمین جو بایدن است 

تریتا پارسی، هم-بنیانگذار و نایب رئیس اجرایی مؤسسه کوئینسی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: حمله اسرائیل به پایان رسیده اما نتیجه آن هنوز نامشخص است. تهران این حمله را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد - حتی آن را مورد تمسخر قرار می دهد - که ممکن است بیشتر نشان‌دهنده تمایل آن‌ها به کاهش تنش باشد تا ارزیابی واقعی از خسارتی که اسرائیل به ایران وارد کرده است. همان‌طور که اسرائیل خسارات ناشی از حملات ایران در اول اکتبر را پنهان کرد، ایران نیز احتمالاً تصویر کامل حمله اسرائیل را افشا نخواهد کرد.

اما اگر ایران تصمیم بگیرد که محتاطانه برخورد کند، همان‌طور که بعد از حملات محدود اسرائیل در آوریل انجام داد، ممکن است این فصل بسته شود، اما درگیری همچنان زنده خواهد ماند.

تا زمانی که کشتار اسرائیل در غزه و لبنان ادامه داشته باشد، در تبادل آتش جدید بین اسرائیل و ایران تنها موضوع زمان مطرح و دور بعدی احتمالاً شدیدتر از قبلی خواهد بود، همان‌طور که این دور بزرگ‌تر از تبادل آتش در آوریل بود.

در واقع، از خط قرمز دیگری در این حمله اسرائیل عبور شد که هزینه عبور از آن در آینده کاهش یافته است.بنابراین، در حالی که ممکن است شاهد برخی کاهش تنش‌های تاکتیکی باشیم، روند کلی همچنان رو به افزایش تنش خواهد بود.

با این حال، تیم بایدن ممکن است اگر ایران در پاسخ محتاطانه برخورد کند، نفس راحتی بکشد، زیرا از یک درگیری بزرگ درست قبل از انتخابات اجتناب خواهدشد. 

اما در طرح کلی‌تر مسائل، این شرایط هم دوام چندانی نخواهد داشت البته اگر بایدن دوباره از این وقفه هم  استفاده نکند و نتواند واقعاً وضعیت تنش را با تحمیل آتش‌بس در غزه و لبنان کاهش دهد.(آمریکا قدرت توقف کشتار اسرائیل را دارد، اما بایدن تا کنون از استفاده از آن قدرت خودداری کرده است.)

چند دور بمباران می‌تواند بین اسرائیل و ایران اتفاق بیفتد قبل از اینکه به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل شود که کل منطقه را در بر بگیرد؟

 

حمله اسرائیل زیرساخت های کلیدی ایران را هدف قرار نداد/ گزینه های روی میز ایران متعدد و خطرناک  هستند 

علی واعظ، مدیر پروژه ایران برای گروه بین‌المللی بحران، می‌گوید حمله اسرائیل به ایران تاکنون در میانه احتمالاتی قرار دارد که پیش از این گفته شده بود. 

واعظ  در ادعای خود حملات رژیم صهیونیستی را قوی‌تر از پاسخ به حمله قبلی ایران در ماه آوریل خواند و به الجزیره گفت: هدف قرار دادن زیرساخت‌های کلیدی یا تأسیسات هسته‌ای مد نظر نبود.

اکنون سؤال این است که آیا این پاسخ کامل است یا خیر، و دوم اینکه آیا تهران در برابر این پاسخ اسرائیل سکوت خواهد کرد و تلاش می کند این دور از رفت و برگشت تنش مستقیم را پایان بدهد یا دوباره با پاسخ متقابل سطح  تنش را افزایش خواهد داد. 

وی با اشاره به اینکه ایران اکنون چندین گزینه برای پاسخ به خود دارد که هر کدام خطرات عمده‌ای دارند، گفت: ایران اکنون می‌تواند حملاتی را علیه اسرائیل انجام دهد یا می‌تواند از طریق گروه‌های مختلف همسو با این کشور حمله کند.

از زمان آغاز جنگ در غزه، ایالات متحده تجهیزات نظامی از جمله سامانه‌ها و هواپیماهای پیشرفته دفاع هوایی آمریکا را در منطقه مستقر کرده است.

 

واکنش محسن رضایی به تعدی رژیم صهیونیستی

 

واکنش محسن رضایی به تعدی رژیم صهیونیستی

 

 

ادعای آمریکا: در حمله اسراییل به ایران مشارکت نداشتیم

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا در عملیات اسرائیل علیه ایران مشارکتی نداشت و این هدف ماست که با افزایش دیپلماسی تنش‌ها را در خاورمیانه کاهش دهیم. ما از ایران می‌خواهیم که حملاتش به اسرائیل را متوقف کند تا این چرخه جنگ بتواند بدون تشدید تنش متوقف شود.

 

عمان اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه عمان اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت ایران و نقض قوانین بین المللی دانست.

 

لاپید: پاسخ به ایران ضعیف بود

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل: تصمیم به عدم حمله به اهداف استراتژیک و اقتصادی در ایران اشتباه بود. ما می‌توانستیم و باید بهای بزرگتری به ایران تحمیل می‌کردیم.

 

ادعای صادق زیباکلام در مورد نتیجه تعدی رژیم صهیونیستی

 

 ادعای صادق زیباکلام در مورد نتیجه تعدی رژیم صهیونیستی

صادق زیباکلام در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس مدعی شد: حمله هوایی سحرگاه امروز اسرائیل به ایران،بیش از آنکه دستاورد نظامی برای تل آویو باشد، موفقیت دیپلماتیک برای واشنگتن بود که توانست نتانیاهو را وادار نماید تا حمله را بسیار محدود  سازد تا ایران مجبور به تلافی نشود. آمریکائی‌ها برای چندمین بار نشان دادند که خواهان جنگ با ایران نیستند.

 

 

 

واکنش کاربر عرب زبان به حمله ضعیف رژیم صهیونیستی به ایران

 

مالزی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد

 

 

 سخنگوی دولت: نیروی پدافند هوایی کشورمان غرور ملی ایرانیان را احیا کرد

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت گفت: مردم ایران از توان دفاعی کشور احساس غرور می‌کنند و نسبت به آن اطمینان دارند.

همانطور که بیانیه‌های رسمی پدافند هوایی کشور نشان می‌دهد، تنها خسارات محدودی وارد شده و لازم است مردم عزیز ضمن حفظ آرامش از دل دادن به شایعات دوری کنند و اخبار را تنها از رسانه‌های رسمی و بیانیه‌های نیروی پدافند دنبال کنند.

باید به قدرت و اقتدار جوانان این مرز و بوم آفرین گفت که با اقدامات خود غرور ملی ایرانیان را احیا کردند.

 

پاکستان اقدام گستاخانه اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد 

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است. این حملات مسیر صلح و ثبات منطقه ای را تضعیف و همچنین تشدید خطرناکی را در منطقه ای از قبل بی ثبات ایجاد می کند.

 

واکنش کاربر عرب زبان به حمله ضعیف رژیم صهیونیستی به ایران

 

واکنش کاربر عرب زبان به حمله ضعیف رژیم صهیونیستی به ایران

کاربر عرب زبان خطاب به رژیم صهیونیستی: قدرت شما فقط در برابر بی‌گناهان غزه است، ای موش‌ها. اما در برابر مردان واقعی، شما بزدل هستید

 

شهاب الدین طباطبایی

 

طباطبایی، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت: بعد از شبه‌حمله رژیم جعلی، دلار ریخت و بورس سبز شد

 

حماس: حمله به ایران را محکوم و عملکرد پدافند هوایی را تحسین می‌کنیم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: با شدیدترین الفاظ تجاوزات رژیم صهیونیستی به ایران با هدف قراردادن مراکز نظامی در چند استان را محکوم می‌کنیم و آن را نقض آشکار حاکمیت ایران و تشدید تنش با هدف قراردادن امنیت منطقه و امنیت مردم آن می‌دانیم که رژیم اشغالگر را مسئول کامل عواقب این تجاوز با حمایت آمریکاست.

این تهاجم ماهیت اشغالگر جنایتکار را که هنوز خون غیرنظامیان بی‌گناه در غزه، لبنان و دیگر مردم منطقه را با تکیه بر پوشش جنایتکارانهٔ نظامی و سیاسی دولت آمریکا و برخی پایتخت‌های غربی آشکار می‌کند.

آمادگیِ پدافند هواییِ ایران و پاسخ آن به حملهٔ صهیونیست‌ها را که موفق شد اثربخشیِ آن را خنثی کند و جایگاه ملت‌های آزاده، مقاومت دلیرانه‌شان و مبارزه با سلطهٔ صهیونیستی و آمریکایی را تقویت کند، تحسین می‌کنیم.

ما بر همبستگی با ایران در برابر استکبار و بی‌قانونیِ رژیم صهیونیستی می‌ایستیم و از مواضع شجاعانهٔ ملت ایران و رهبریِ آن‌ها در حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانهٔ آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

 

امارات اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد

دولت امارات اقدام تجاوزگرانه رژیم جعلی اسرائیل علیه ایران را محکوم و بر لزوم حل اختلافات از راههای دیپلماتیک تاکید کرد.

 

 

سید عمار حکیم تعدی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد

رئیس جریان ملی حکمت عراق: ما تعدی صهیونیستی به چند شهر ایران را محکوم و تقبیح می‌کنیم. ما همبستگی خود را با مردم مسلمان ایران و رهبری حکیم و دولت خردمند آن اعلام می‌کنیم.

ما سازمان ملل و شورای امنیت را ترغیب می‌کنیم که قطعنامه‌های قاطعی را برای جلوگیری از رفتارهای ویرانگر اسرائیل علیه امنیت و ثبات ملت‌های منطقه اتخاذ کنند.

 

عراق اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را به شدت محکوم کرد

دولت عراق اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را با شدیدترین لحن محکوم و همبستگی و ایستادگی خود را در کنار ایران اعلام کرد.

 

شهباز شریف: پاکستان در کنار ایران ایستاده است

نخست وزیر پاکستان با محکوم کردن جنایت تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در جمهوری اسلامی ایران نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد پاکستان برای صلح و امنیت در کنار جمهوری اسلامی ایران می ایستد.

 

بیانیه وزارت امور خارجه ایران در مورد اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی/ جمهوری اسلامی ایران خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند

بسم الله الرحمن الرحیم

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را به عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، به ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها، دانسته و به شدیدترین وجه محکوم می‌کند.

همانطور که بارها توسط مراجع صلاحیت‌دار جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است، جمهوری اسلامی ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده است، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند. 

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر استفاده از همه توانمندی‌های مادی و معنوی ملت ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود، و نیز با وقوف به وظایف خود در قبال صلح و امنیت منطقه ای، مسئولیت فردی و جمعی همه کشورهای منطقه برای حراست از صلح و ثبات منطقه را خاطرنشان می‌کند و از همه کشورهای صلح‌ دوست در منطقه و سایر کشورها که با درک شرایط خطیر موجود از اقدام تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل ابراز انزجار نموده و آن را محکوم کرده‌اند، قدردانی می‌کند.

بی‌تردید استمرار اشغالگری، اقدامات غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، به ویژه نسل کشی مردم فلسطین و تجاوزگری علیه لبنان - که در سایه حمایت همه جانبه تسلیحاتی و سیاسی آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی تداوم یافته است- عامل اصلی تنش و ناامنی در منطقه است.

جمهوری اسلامی ایران با یادآوری مسئولیت تک‌تک دولت‌های عضو سازمان ملل متحد، دولت‌های عضو 'کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی' و دولت ‌های عضو 'کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو ۱۹۴۹'، برای اقدام عاجل و جمعی در برابر نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد، کنوانسیون منع نسل کشی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی که همزمان به مثابه نقض جدی صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آیند، بر ضرورت تحرک فوری و عاجل جامعه جهانی برای توقف نسل‌کشی، جنگ و تجاوز علیه غزه و لبنان و مهار جنگ‌ افروزی رژیم صهیونیستی تاکید می‌نماید.

 

 سوریه حمله رژیم اسرائیل به ایران را محکوم کرد

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه با شدیدترین عبارات تجاوز آشکار رژیم اسرائیلی به جمهوری اسلامی ایران را محکوم، و از حق مشروع ایران برای دفاع از خود، حفاظت از خاک و زندگی شهروندانش حمایت می‌کند.

 

 

کویت حمله رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد

وزارت خارجه کویت: دولت کویت حمله بامداد امروز اسرائیل را به جمهوری اسلامی ایران محکوم و مخالفتش را با این حمله اعلام می کند

 

مصر تجاوز اسرائیل به ایران را محکوم کرد

وزارت خارجۀ مصر اعلام کرد که با نگرانی شدید تشدید خطرناک تنش در خاورمیانه را دنبال می‌کنیم که آخرین آن حمله اسرائیل به ایران بود. ما همه اقداماتی را که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، محکوم می‌کنیم.

 

 بیانیۀ شدیداللحن عراق علیه رژیم صهیونیستی در پی تجاوز هوایی به اهدافی در ایران

سخنگوی وزارت خارجه عراق: رژیم غاصب صهیونیستی سیاست‌های متجاوزانه، توسعه دامنه جنگ و شیوه تجاوزات آشکار خود را همچنان ادامه می‌دهد؛ تجاوزاتی که بدون هیچگونه مانعی این رژیم دست به انجام آن می‌زند. [این رژیم] این بار با تجاوز هوایی به اهدافی در ایران دست تجاوز خود را به سمت جمهوری اسلامی ایران دراز کرد.

عراق پیشتر درباره تبعات خطرناک سکوت جامعه بین‌المللی در قبال رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، تجاوزات به لبنان و سوریه و همچنین تجاوز جدید به ایران هشدار داده است.

العوادی تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم ایران را قویا محکوم و با جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی کرد.

 

ترکیه اقدام اسرائیل علیه ایران را شدیدا محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه: اقدام اسرائیل علیه ایران را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنیم.

***

 ای ایران

 ابوالفضل فاتح نوشت:

 بگذارید هر چه می خواهند تبلیغات کنند. اما دیدیم که تمامیت اسرائیل و غرب صهیونیسم  که در نابودگری و نسل کشی و ارعاب زبانزد است،  به رغم شقاوت ایدئولوژیک و تبختر تکنولوژیک، وادار شدند در برابر شکوه ایران با همه تنهایی اش، شیوه ای دیگر در پیش بگیرند. نه آن که نخواستند، بیم داشتند و نتوانستند. درود خداوند به تلاش و تدبیری  که خصم را به حسابگری واداشت و غرور ملی را برانگیخت. 

 با آن همه رجز و دبدبه و کبکبه، دیدیم آب در دل ملت ایران تکان نخورد و اعتنایی نکرد. البته ملت ایران تعرض بیگانه به وطن را تعرض به کرامت می داند، و نخواهد بخشید. همچنان که شهدای دین و میهن را فراموش نخواهد کرد.

 ارتش های قوی و ایران بنیاد، مغتنم و لا ینفک بقا و موجودیت اند و باید هر روز قوی تر شویم تا اغیار هزار بار بیشتر  محاسبه کنند، اگر دیگر مولفه های توان ملی از جمله سیاست داخلی و خارجی  را نیز جامعیت، عمق  راهبردی و توازن بخشیم، دیگر، احدی اندیشه ی تعدی به یک پارچگی مرز پر گهر  چون جزایر سه گانه  را به خود راه نخواهد داد. می توانیم ثقل ثبات منطقه و نگین کشورهای اسلامی در صلح و استقلال و جمهوریت باشیم. 

 پدافند اصلی، ایمان به خداوند، همزیستی  و صلح ملی و عقلانیت تمدنی است. 

والسلام 

شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳

****

 

سوئیس تجاوزگری بامداد امروز رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت امور خارجه سوئیس در پیامی ضمن محکوم کردن تجاوزگری بامداد امروز رژیم صهیونیستی، خواهان خاتمه خصومت ها در منطقه شد. 

 

محمد مهاجری

 

 محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا:

برخلاف حملات قبلی رژیم صهیونیستی به میهن عزیزمان که ‎کشورهای عربی سکوت می‌کردند، بعد از تهاجم دیشب چند کشور عربی آن را  رسما محکوم کردند.

این موفقیت را می‌گذاریم به حساب تلاش‌های دیپلماتیک سردار میدان دیپلماسی ایران، سیدعباس عراقچی 

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.