عباس عراقچی وزیر امور خارجه نوشت: رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد شد و با سفر رئیس جمهور به کازان در روزهای آینده وارد سطح عالی‌ خواهد شد.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه گزارشی از چهارمین دورسفرهای خود به کشور‌های اردن، مصر و ترکیه منتشر کرد.

سید عباس عراقچی در کانال تگرامی خود گزارشی در رابطه با چهارمین دور سفرهای خود به کشورهای منطقه که از چهارشنبه(۲۵ مهرماه) آغاز شده بود و با سفر به سه کشور اردن، مصر و ترکیه تکمیل شد، نوشت:

در دیدار با آقایان ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی و رجب‌ طیب اردوغان، روسای جمهور مصر و ترکیه با اشاره به وضعیت خطرناک منطقه در پی تشدید جنگ‌افروزی و بسط دامنه‌ جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان و نسل‌کشی در غزه، تلاش‌های فعالانه اخیر از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در غرب آسیا را تشریح کردم.

در دیدار با همتایانم از اردن، مصر و ترکیه علاوه بر بررسی چشم‌انداز تعمیق روابط و توسعه مناسبات دوجانبه، بر لزوم اقدام جمعی به‌ منظور جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حراست از ثبات، امنیت و منافع ملی کشورهای منطقه تاکید شد.

در سفر به استانبول همچنین در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای حوزه قفقاز جنوبی و همسایگان موسوم به (۳+۳) شرکت کردم و با استقبال از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مواضع کشورمان مبتنی بر ضرورت عدم‌ دخالت کشورهای خارجی در منطقه، احترام به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، مرزهای شناخته شده بین المللی و اجتناب از توسل یا تهدید به استفاده از زور را به عنوان لازمه صلح پایدار در این منطقه دانستم. 

در حاشیه این اجلاس با آقای آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان نیز به گفت‌وگو و تبادل‌نظر نشستیم.

در پایان نیز رایزنی‌های مفیدی با برخی از اعضای شورای سیاسی جنبش مقاومت حماس در موضوعات مرتبط با تحولات غزه داشتم.

رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد شد و با سفر رئیس جمهور به کازان در روزهای آینده وارد سطح عالی‌ خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.