سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله تروریستی رژیم اسرائیل به شهادت رسید.

به گزارش جماران؛ واکنش ها به شهادت سید حسن نصرالله در پی می آید:

 

 

پیام سید حسن خمینی در پی شهادت سید حسن نصرالله: راه نصرالله ادامه دارد

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی بدیل خویش به مدت بیش از 30 سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه دار کرد.

 بسم الله الرحمن الرحیم

«فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ  وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»

رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و برادری عزیز و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله رحمت الله علیه و جمعی از فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدها تن از مردم بی گناه را به شهادت رساند. برای آنانکه با سید عزیز آشنایی داشتند به خوبی واضح بود که برای او مرگ در بستر عار بود و آرزوی او شهادت به دست شقی ترین مردمان بود. 

شهادت، به تعبیر امام خمینی «هنر مردان خداست» و بنا به نقلی از شهید بهشتی « مقلدان خمینی سرنوشتی جز شهادت ندارند» و تمام مقلدان آن رهبر کبیر آرزوی رسیدن به این درجه عالی را داشته و دارند، اما این جنایت عظیم و نابشخودنی هرگز نباید بی پاسخ بماند و حرکت متحد و دقیق جبهه مقاومت را می طلبد.

امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت های بزرگ اروپایی  قادر به اینگونه رفتارهای افسارگسیخته نیست و عامل و مسبب واقعی تمام این وحشی گری ها شیطان بزرگ است.

راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی بدیل خویش به مدت بیش از 30 سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه دار کرد.

امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی های پوچ و وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای؛ لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است.

انشاءالله به زودی خون مطهر نصرالله عزیز و تمامی شهیدان جبهه مقاومت با آزادی قدس شریف به ثمر خواهد نشست. به امید آن روز!

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

سید حسن خمینی

7 مهر 1403

***

پیام تسلیت سید محمدخاتمی در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید سرفراز و با فضیلت حضرت سید حسن نصرالله که زندگی مومنانه و موثر خود را با مقاومت در برابر تجاوز و آدمکشی و اشغال و مبارزه با تبعیض و نسل کشی و ستم معنی کرد، اینک بدیدار معبود شتافته است ولی دل همه آزادیخواهان و حق طلبان بخصوص ملت شریف و با فرهنگ لبنان مظلوم را سخت به درد آورده است.

ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سالهاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی اینبار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر بخصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سید حسن نصرالله است.

دریغا که در این ایّام دست آدم کشان خون آشام نه تنها باز است که جنایات آنان صریحاً یا تلویحاً مورد تایید قدرتهائی است که با کمکهای مالی و تسلیحاتی و سیاسی خود شریک جرم جنایتکاراند.

در عین حال تردید نکنیم که هرچه بر تعداد شهیدان راه آزادی و مدافعانی از کرامت و عزت انسان افزوده می شود، کارنامه سیاه آدمکشان و تروریست های وحشی در برابر وجدان های بیدار و مردم آزاده جهان پر برگ‌تر می گردد.

درود به روان پاک این شهید عزیز و همه شهیدان لبنان مظلوم و طلب شفای عاجل برای آسیب دیدگان حوادث اخیر دارم. امید است که این خونهای پاک که بهرحال سبب بیداری و هوشیاری بیشتر مظلومان می شود هرچه زودتر دامن آلوده بانیان و مسببان و مباشران این جنایات را بگیرد و موجبات شکست و رسوائی رژیم جنگ‌طلب اسرائیل و توقف جنگ و جنایت را فراهم کند. امیدوارم که همه‌ی مردم منطقه و جهان به ویژه ملت مظلوم و سرفراز فلسطین و محرومان و مقاومان گرانقدر در لبنان عزیز بتوانند طعم آزاد زیستن و سربلند زندگی کردن و استقلال و پیشرفت را بچشند. و خداوند بر این مهم توانا است.

و هو القاهر فوق عباده و الله غالب علی امره

سید محمد خاتمی  7 مهرماه 1403

***

پیام تسلیت محمدجواد ظریف: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو شکست خواهد خورد

 

پیام تسلیت محمدجواد ظریف

 

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا

با قلبی اندوهگین خبر شهادت سید مقاومت، نماد مبارزه با ظلم، پناه مظلومان و ستم‌دیدگان لبنان و منطقه، علامه مجاهد، شهید سید حسن نصر الله (رضوان الله تعالی علیه) و همراهان ایشان را دریافت کردم. بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت. 

اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، مردم و دولت شریف لبنان و تمامی نیروهای شریف مقاومت و آزادی خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم.

به امید پیروزی حق و شکست باطل، انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.

محمد جواد ظریف

 

 

***

 

سید مقتدی صدر شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

 

سید مقتدی صدر شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

***

اهتزاز پرچم مشکی بر فراز گنبد حرم مطهر رضوی

 

اهتزاز پرچم مشکی بر فراز گنبد حرم مطهر رضوی

 

پس از اعلام خبر شهادت سید مقاومت،سید حسن نصر الله پرچم گنبد مطهر حرم رضوی تعویض و به رنگ مشکی درآمد.

***

در عراق سه روز عزای عمومی اعلام شد

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به منظور شهادت سید حسن نصرالله و همراهان ایشان، سه روز عزای عمومی در سراسر عراق اعلام کرد.

****

شهید حسن نصرالله ایرانی‌ترین لبنانی است و خاطرش همیشه عزیز است

 محمدرضا جوادی یگانه، جامعه شناس نوشت:

‌پیوندهای ایران و لبنان دیرینه‌ و عمیق است. در همه خاورمیانه، کشوری چون لبنان نیست که علیرغم بعد مسافت، این‌همه به ایران شبیه و در ایران عزیز باشد. اگر امام موسی صدر و شهید چمران، لبنانی‌ترین ایرانی‌‌ها بودند، شهید حسن نصرالله ایرانی‌ترین لبنانی است و خاطرش همیشه عزیز است.

 

****

حزن ،اشک و اندوه در پارلمان عراق پس از خبر شهادت سید حسن نصرالله

 

 

 پیام تسلیت علی اکبر صالحی در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان

مبارزه در راه حق شهید سید حسن نصرالله منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق و سوریه خواهد شد

 انا لله و انا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّـهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

شهید والا مقام سید حسن نصر الله این فرزند رشید و شریف اهل بیت نبوت(ص)در تأسی به نیاکان خود حضرت حمزه سید الشهداء و ادامه دهنده راه قافله سالار شهیدان حضرت أبا عبد الله الحسین(ع) پرچم عزت و نصرت اسلام را برای چند دهد با افتخار و سربلندی به اهتزاز در آورد و آبرویی بزرگ برای امت اسلامی در راه مبارزه با ظالم ترین ظالمان جهان یعنی صهیونیسم خبیث کسب کرد.شهادت مظلومانه این اسوه ایمان، اخلاق ،اخلاص،صداقت وجهاد فی سبیل الله حلقه وصلی بین دل های تمامی مؤمنان و آزادی خواهان جهان خواهد شد. یقینا مبارزه در راه حق شهید سید حسن نصرالله -همانگونه که بعد از شهادت حضرت حمزه(س) نهایتا منجر به فتح مکه شد-منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق وسوریه خواهد شد. دشمنان اسلام و امت اسلامی بدانند که «إن الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه». اکنون که سید حسن عزیز و بزرگوارمان میهمان بزم الهی است و مارا در فراق خودش دلسوخته و محزون و اندوهناک کرده است با او عهد و پیمان می بندیم که در ادامه راه او  و با پیروی از هدایت ها و ارشادات مقام معظم رهبری، سعی وافر در تحقق اهداف و آرمان های الهی او بجا آوریم 

ولا تهنوا و لا تحزنوا و انتم  الاعلون إن کنتم مومنین

علی اکبر صالحی

***

پیام آذری جهرمی در پی شهادت سیدحسن نصر‌الله

محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در پی شهادت سیدحسن نصرالله در کانال تلگرامی خود، نوشت:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

و مپندارید کسانی که در راه خدا شهید شدند مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می گیرند.

 

***

پیام کوتاه محمدعلی ابطحی در پی شهادت سیدحسن نصرالله: رحمت خدا بر سید مقاومت

 

رییس دفتر رییس جمهور در دولت اصلاحات نوشت: سالهای سال محبوبترین چهره جهان اسلام و عرب بود. هم مقاوم بود و هم شجاع وهم‌ عاقل واهل محاسبه.

‌جانش رابر‌کف‌گرفته بود و به نمایندگی از همه آزادیخواهان با شقی ترین وبی منطق ترین و جنایتکار ترین حکومت غاصب دنیا می‌جنگید.

‌مرگی غیر از شهادت برایش عار بود.

 

پیام محمدعلی ابطحی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

 

***

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.