پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

با اشاره به رای مجلس به کابینه دولت چهاردهم؛

حسین موسویان: ‌دولت پزشکیان یک فرصت است

مجلسی که اکثریت آن در اختیار اصولگرایان است به تمام وزرای کابینه رای داد. محمد باقر قالیباف رییس مجلس هم برای کمک به پزشکیان سنگ تمام گذاشت. رییس جمهور در نطق مجلس خود تصریح کرد که مقام رهبری، سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات و سایر دستگاههای مربوطه؛ لیست کابینه پیشنهادی او را تایید کرده اند. این موضوع یک پدیده جدید و مبارکی در صحنه سیاست داخلی ایران است. زیرا حل مشکلات اساسی کشور ، نیازمند تصمیمات بزرگ است که از عهده یک جناح بر نمیاید و تنها با اجماع داخلی ممکن است.

به گزارش جماران؛ حسین موسویان سفیر پیشین ایران در آلمان نوشت:

همه وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان رای اعتماد مجلس را کسب کردند.

بعد از دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی، اولین بار است که یک کابینه «وفاق ملی» متشکل از اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون به مجلس معرفی  و کامل قبول میشود.

مجلسی که اکثریت آن در اختیار اصولگرایان است به تمام وزرای کابینه رای داد. محمد باقر قالیباف رییس مجلس هم برای کمک به پزشکیان سنگ تمام گذاشت.

رییس جمهور در نطق مجلس خود تصریح کرد که مقام رهبری، سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات و سایر دستگاههای مربوطه؛ لیست کابینه پیشنهادی او را تایید کرده اند.

این موضوع یک پدیده جدید و مبارکی در صحنه سیاست داخلی ایران است. زیرا حل مشکلات اساسی کشور ، نیازمند تصمیمات بزرگ است که از عهده یک جناح بر نمیاید و تنها با اجماع داخلی ممکن است.

پزشکیان یک دانشمند اصولگرای اصلاح‌طلب میانه رو است که مدل جدیدی را برای حل مشکلات و پیشرفت کشور انتخاب کرده که در دو کلمه خلاصه میشود: 

‌«وفاق ملی و هماهنگی با مقام رهبری». 

مجلس اصولگرای ایران نیز با تصمیم  مدبرانه امروز خود نشان داد که برای حل مشکلات کشور، باید فراجناحی عمل کرد. 

این مسیر شرط لازم و یک گام بزرگی است بسمت تحولات جدید در امور داخلی و روابط خارجی ایران. 

اما شرط کافی برای موفقیت؛ ماندگاری این وفاق، شجاعت در اتخاذ تصمیمات بزرگ برای اصلاح حکمرانی، حل معضلات اقتصادی و معیشت مردم و بهبود روابط خارجی است.

دولت پزشکیان یک فرصت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.