رضا کیانیان خطاب به مسعود پزشکیان رئیس جمهوری نوشت: باور کنید این همه «شوراهای نظارتی» در وزارت فرهنگ و ارشاد ما را فلج کرده. شما بهتر می دانید که اکثر این شورا ها غیر قانونی هستند . ولی هم چنان در اتاق ها و پشت میز هاشان نشسته اند، حقوق می گیرند و کوشش می کنند به هر قیمتی شده، «ما را شبیه خودشان کنند». فکر نمی کنید ، اگر ما شبیه آن ها شویم هنر نابود خواهد شد؟

به گزارش جماران؛ رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون در پستی اینستاگرامی نوشت:

سلام آقای رییس جمهور

می خواستم خواهش کنم با ما حرف بزنید. چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه به شما رأی داده باشیم و چه نداده باشیم، شما رییس جمهور ما هستید. عده ای شما را نجات دهنده می دانند و عده ای نه! ولی همه ی  ما منتظریم ببینیم برای آوار مشکلاتی که بر سرمان ریخته ، شما چه خواهید کرد. شما قول ها _یا وعده هایی_ دادید. ما شنیدیم و حالا منتظریم ببینیم برنامه ی شما برای آن «وعده» ها چیست؟ پس با مردم حرف بزنید! می خواهیم خودتان بی ریا و رک و راست با ما صحبت کنید. ما از شما انتظار معجزه نداریم. ما شما را قهرمان نمی دانیم . ولی می خواهیم از برنامه هاتان برای روز های آینده با خبر شویم. من اهل هنرم. می خواهم بدانم چه فکری برای هنر و فرهنگ دارید؟ انتخاب یک وزیر کافی نیست، لازم است بدانیم ایشان چه برنامه هایی برای آینده ی ما هنرمندان دارند. من می خواهم بدانم وضعیت تئاتر، سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات و فضای مجازی چه می شود؟ زندگی من و امثال من به همین ها وابسته است. ، در این سال های اخیر  بزرگترین ضربه های نابود کننده به پیکر بی جان فرهنگ و هنر وارد شده. تن ما زخمی ست. برای مداوای این زخم ها چه می خواهید بکنید؟ چه کسانی با چه «برنامه»هایی زمامدار امور ما خواهند شد ؟

باور کنید این همه «شوراهای نظارتی» در وزارت فرهنگ و ارشاد ما را فلج کرده. شما بهتر می دانید که اکثر این شورا ها غیر قانونی هستند . ولی هم چنان در اتاق ها و پشت میز هاشان نشسته اند، حقوق می گیرند و کوشش می کنند به هر قیمتی شده ، «ما را شبیه خودشان کنند». فکر نمی کنید ، اگر ما شبیه آن ها شویم هنر نابود خواهد شد ؟ 

دقت کنید! همه وقتی می خواهند از «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» اسم بیاورند،  می گویند «وزارت ارشاد»! حتا خود جنابعالی! چه شد که پیشوند «فرهنگ» از نام این وزارت خانه «حذف» شد؟ لطفن بیایید و مشکلات تان را با ما در میان بگذارید. مردم «پشت پرده» حضور ندارند. بیایید «جلوی پرده» و با ما حرف بزنید . 

کجایید؟ دقیقن کجایید؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.