محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی و سیاست‌پژوه نوشت: روز گذشته این فرصت را داشتم تا در نشست اعضای کمیته محیط‌زیست شورای راهبری با دکتر ظریف حضور داشته باشم. در این جلسه بر این واقعیت تاکید کردم که متاسفانه تاکنون محیط زیست ایران، سوخت کسری سرمایه اجتماعی شده است و از این منظر با سیاست پیوند خورده است؛ به دلیل سرمایه اجتماعی پایین، مصرف محیط زیست ابزاری برای جلب رضایت عامه مردم شده و مانع از تصمیمات اصولی شده است و از این جهت افزایش سرمایه اجتماعی دولت ضرورت دارد تا دولت جسارت و توان اتخاذ تصمیمات سخت را داشته باشد. این امری است که ابتدا باید در ساحت سیاست حل شود.

به گزارش جماران؛ محمد رهبری،  پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی و سیاست‌پژوه در کانال تلگرامی خود نوشت:

روز گذشته این فرصت را داشتم تا در نشست اعضای کمیته محیط‌زیست شورای راهبری با دکتر ظریف حضور داشته باشم. این کمیته ارتباط موثری با نهادهای جامعه مدنی و فعالان محیط‌زیست داشت و توانسته بود به‌خوبی مطالبات آن‌ها را در پیشنهادهایش برای معاونت محیط‌زیست منعکس کند.

محیط‌زیست یک مساله بخشی نیست و به همه دستگاه‌های دولت مرتبط است. در این جلسه ایده میثاق‌نامه محیط‌زیستی که وزرای دولت آن را امضا کنند مطرح شد که امیدوارم در صورت اجرا، همه وزرا، از جمله وزرای صنعتی، در تصمیماتشان به مسائل زیست‌محیطی توجه کنند.

در این جلسه بر این واقعیت تاکید کردم که متاسفانه تاکنون محیط زیست ایران، سوخت کسری سرمایه اجتماعی شده است و از این منظر با سیاست پیوند خورده است؛ به دلیل سرمایه اجتماعی پایین، مصرف محیط زیست ابزاری برای جلب رضایت عامه مردم شده و مانع از تصمیمات اصولی شده است و از این جهت افزایش سرمایه اجتماعی دولت ضرورت دارد تا دولت جسارت و توان اتخاذ تصمیمات سخت را داشته باشد. این امری است که ابتدا باید در ساحت سیاست حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.