پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک حقوقدان مطرح کرد؛

سینما پادگان نیست

این مصوبه چیزی از حق اساسی آزادی بیان در سینما باقی نمی‌گذارد. چنان است که دولت می‌خواهد به خرج و زحمت دیگران فیلم‌های خودش را بسازد.

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی- حقوقدان در کانال تلگرامی خود نوشت: در خبرها متنی منتشر شده است به نام " ضوابط صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم."

این متن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ تصویب شده است ولی هنوز به امضای رئیس جمهور نرسیده و در نتیجه قطعی نشده است.

مصوبه در ۱۲ صفحه و ۴۶ ماده حوزه سینما را چیزی شبیه پادگان دیده‌است و عوامل فیلم عده‌ای سرباز و گروهبان و استوارند که باید کارهایشان را "بفرموده" انجام دهند. همه‌چیز آن به شکلی که در تمام تاریخ فیلمسازی ایران بی‌سابقه است باید تحت نظر و موافقت دولت باشد. 

مصوبه چیزی از حق اساسی آزادی بیان در سینما باقی نمی‌گذارد.

چنان است که دولت می‌خواهد به خرج و زحمت دیگران فیلم‌های خودش را بسازد.

در خبر است هنور این مصوبه توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، که رئیس جمهور است، امضا نشده‌است، موقعیت بسیار مهمی برای آقای پزشکیان است که با خودداری از امضای این مصوبه هولناک و ضد آزادی، مانع از نقض گسترده حق آزادی بیان در سینما و حقوق سینماگران شود. همچنین مانع از توسعه سینمای حکومتی بی‌ارزشی شود که تمام هنرش در تبعیت از اوامر دستگاه قدرت و بهره‌مندی از رانت‌های بی حساب و کتاب باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.