اسفندیاری مجاز نبود که در چنین برنامه‌ای به صراحت و مستقیما موضوع اخراج محمد فاضلی از دانشگاه را مطرح کند و با نسبت دادن "ارتکاب تخلف" بگوید او بخاطر تخلف اخراج شد در حالی که این ادعا به گفته فاضلی کذب است.

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی، حقوقدان و کارشناس رسانه نوشت:

 در میزگرد فرهنگی دکتر پزشکیان مجری برنامه که توسط مدیران صدا و سیما تعیین شده است اصل بی‌طرفی را نقض کرد و در مقابل تخلف آقای شهاب اسفندیاری از قواعد و اصول میزگرد سکوت اختیار کرد.

 اسفندیاری مجاز نبود که در چنین برنامه‌ای به صراحت و مستقیما موضوع اخراج محمد فاضلی از دانشگاه را مطرح کند و با نسبت دادن "ارتکاب تخلف" بگوید او بخاطر تخلف اخراج شد در حالی که این ادعا به گفته فاضلی کذب است.

 اسفندیاری که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور یافته‌است موظف بوده که پزشکیان را مخاطب قرار دهد که نامزد است. اسفندیاری مطلقا مجاز نبود که نام کسی را ببرد و‌ به او نسبت تخلف بدهد خصوصا که آن فرد در همان نشست حضور دارد.

 حتی اگر تعریض ناروای آقای اسفندیاری به آقایفاضلی، سخنی عمدی برای بروز جنجال نبوده باشد باز هم تخلف محض از قواعد میزگردها بود.

 

بیشتر بخوانید:

 

 محمد فاضلی طبق مقررات کمیسیون تبلیغات حق پاسخگویی داشت اما بعد از آن هم رد و بدل کردن واژه دروغگو بین دو طرف، که ناشایسته بود ادامه بحث  به جنجال کشید و قهر و عصبانیت فاضلی را به دنبال آورد. اگرچه بهتر آن بود که او با حفظ آرامش خود پاسخ منطقی‌اش را به آقای کارشناس می‌داد. چنانکه پزشکیان در برابر یک سؤال دیگر همین کارشناس. که تحریک آمیز بود. آرامش خود را حفظ کرد و پاسخی درخشان داد.

اگر مجری برنامه یک مجری توانا و‌مستقل و متعهد به اصل بی‌طرفی بود باید بعد از پایان سؤال اسفندیاری ابتدا به او تذکر می‌داد و تخلف وی را محترمانه اعلام می‌کرد و سپس با حفظ آداب و شئون به فاضلی فرصت صحبت می‌داد.

 در پایان باز هم دکتر پزشکیان با تدبیر تحسین‌برانگیز و محترمانه با اشاره خطای کارشناس به برنامه بحث را به اتمام رساند.

رفتار کارشناس و مجری این برنامه قابل شکایت در کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری است. اگرچه با توجه به جواب ندادن آنها به درخواست فرصت پاسخ که حسن روحانی تسلیم کرده است، هنوز این کمیسیون کمیسیون باید بی‌طرفی خود را به نمایش بگذارد.

حجم ویدیو: 14.47M | مدت زمان ویدیو: 00:03:23
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.