این روزها گفته می شود، دکتر پزشکیان درعرصه انتخابات گفتمان متفاوتی ندارد، حرف جدیدی نمی زند، اتفاق مهمی در صحبت ها پدید نمی آورد، در گفتگوها و مناظره نمی درخشد، این نکات قابل تامل است. اما واقعیت این است از صداقت او، ازخودش بودن، عدم تلاشش برای کسب رای به هر قیمتی ، وفاداری تحسین برانگیزش به هویتش اش و به شعور ما حس احترام دارم.

به گزارش جماران؛ روزبه کردونی، کارشناس حوزه آسیب‌های اجتماعی در یادداشتی نوشت:

اینکه پزشکیان برای رای بیشتر فیلم بازی نمی کند و از هویتش و  از خودش دور نمی شود احترام برانگیز است. 

در این وضعیت نامناسب، در این شرایط تبعیض آمیز، در این تنگناهای سخت و در این جهان نابرابر کمی احترام می خواهیم. می خواهیم به ما بی احترامی نشود چرا که بی احترامی به همان اندازه خشونت، آزاردهنده است. در بی احترامی ممکن است اهانتی نباشد ولی در اصل ما و همه حق هایی که داریم به رسمیت شناخته نمی شود. 

در این عرصه ی فرصت های نابرابر، احترام گذاشتن یعنی  برسمیت شناخته شدن ، دیده شدن و شنیده شدن . ریچارد سنت در کتاب تکوین منش در جهان نابرابری ها می گوید : در فقدان احترام نمی توان نابرابری ها را کاهش داد. 

این روزها گفته می شود، دکتر پزشکیان درعرصه انتخابات گفتمان متفاوتی ندارد، حرف جدیدی نمی زند، اتفاق مهمی در صحبت ها پدید نمی آورد، در گفتگوها و  مناظره نمی درخشد، این نکات قابل تامل است. 

اما واقعیت این است از صداقت او، ازخودش بودن، عدم تلاشش برای کسب رای به هر قیمتی ، وفاداری تحسین برانگیزش به هویتش اش و به شعور ما حس احترام دارم. 

اینکه دروغ نمی گوید، اینکه توهم ندارد، اینکه خودش است احترام برانگیز است. 

کاری به این ندارم که پزشکیان  بعضی جاها می تواند بهتر بگوید و برنامه بدهد یا ستادش می تواند موثرتر باشد، امروز آنچه متفاوت است این است که پزشکیان با خودش بودن، با بازیگر نبودنش با دروغ نگفتنش، به خودش و مردم احترام می گذارد و من این رفتار محترمانه را دوست دارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.