دولت بخاطر صرفه‌جویی و کاهش در مصرف برق، تصویب کرده‌است که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ بعدازظهر خواهد بود. این نوع ساعت کاری طبعا بر بخش خصوصی و جاهای دیگر هم اثر می‌گذارد.

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی، حقوقدان و کارشناس رسانه نوشت:

ساعت کار جدید ادارات: ۶ صبح تا ۱۳!!!!  اکثریت نمایندگان مجلس در فروردین ۱۴۰۱ با لجاجت فراوان، خلاف نظر کارشناسی و بدون هر توجیهی تغییر فصلی ساعت را با این ادعای غلط که  تاثیری در مصرف برق ندارد لغو کردند. 

آنها حتی به حرف مرکز پژوهش‌های مجلس هم گوش نکردند  که مخالف لغو تغییر ساعت رسمی بود

از اول فروردین ۱۴۰۲ با لجاجت مجلس در مقابل واقعیتهای کارشناسی و نیازهای مردم و وضع قانون جدید ساعت رسمی کشور دیگر تغییر نکرد.

حالا دولت بخاطر صرفه‌جویی و کاهش در مصرف برق، تصویب کرده‌است که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت کار ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ بعدازظهر خواهد بود.

این نوع ساعت کاری طبعا بر بخش خصوصی و جاهای دیگر هم اثر می‌گذارد.

با ساعت کاری جدید کارکنان ادارات باید حدود ساعت ۴ یا زودتر بیدار شوند و خود و فرزندانشان را آماده کنند و چیزی حدود ساعت ۵ صبح یا زودتر بیرون بیایند تا ساعت ۶ صبح به اداره برسند. مراجعان ادارات هم دچار همین دچار همین مشکل خواهند بود.

زندگی و آرامش مردم با این ساعت کار مختل می‌شود و  زحمتی نامعقول را باید تحمل کنند.

این زحمت و عسر و حرج را مجلسی آفریده‌ است که در قانونگذاری نه به کارشناسی اهمیت می‌دهد و نه گوشش بدهکار وضع و نیازهای مردم است.

مجلسی که دوره‌اش تمام شد، این شیوه لجوجانه را در خیلی طرحها و لوایح دیگر هم به کار برده‌است  مثل طرح صیانت از فضای مجازی، یا لایحه حجاب و عفاف مقررات مالیاتی و .... هم به کار برده‌اند یا حرف کارشناسی و نیازهای مردم در مجلس بی‌ارزش است.

قانونگذاری بدون کارشناسی و مخالف نیازهای مردم سراسر زیان و سوزنده سرمایه اجتماعی و بسیار زحمت‌‌ پافزاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.