در کانال تلگرامی معصومه ابتکار آمده است: هر فرد مسئولی با مطالعه این اخبار نسبت به موضوع نگران شده و طبیعی است که براساس مسئولیت شهروندی واکنش لازم را نشان دهد.

به گزارش جماران؛ در کانال تلگرامی معصومه ابتکار آمده است: در پی شدت آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر، معصومه ابتکار در تاریخ شنبه ۲۱ آبان ماه توییتی به شرح زیر منتشر کرد:

«باز هوا سرد شد و آلودگی هوای کلانشهرها افزایش یافت، گرچه تابستان خوبی هم نبود.گزارش‌ها حاکی از کاهش تعداد روزهای سالم، توقف نوسازی خودروهای فرسوده، کم توجهی به معاینه فنی و محورهای دیگر برنامه کاهش آلودگی هواست و خبر بازگشت بنزین پتروشیمی آلوده به چرخه توزیع. با مردم صادق باشید.

‌آمار رسمی نشان می‌دهد با جدیت در اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا از سال‌های ۷۹ تا ۸۴ و بعد دوباره از سال ۹۲ با همکاری دستگاههای مسئول آلودگی کاهش یافت و تعداد روزهای سالم و پاک به طور معنی‌داری افزایش داشت. با همراهی مردم انجام دادیم و شد. انجام دهید، می‌شود."»

اگر چه رسانه های مختلف این توییت را با تیتر "بازگشت بنزین پتروشیمی" منتشر کرده اند، اما در متن از عوامل مختلفی نام برده شده که از جمله به "خبر" بازگشت بنزین پتروشیمی اشاره شده است. این "خبر" در ماههای اخیر در خبرگزاری ها و سایت های رسمی کشور انتشار یافته که لینک چند نمونه خبر، مصاحبه و گزارش در این مورد به شرح زیر است:

ز اما و اگر بنزین پتروشیمی تا راهکاری برای حل ناترازی بنزین / 7 شهریور 1401

https://www.isna.ir/news/1401060704982/

*بنزین پتروشیمی آلودگی ندارد/ برنامه‌ای برای واردات بنزین نداریم/ 5 شهریور 1401

https://www.isna.ir/news/1401060503368/

*بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت بازمی‌گردد؟/ احتمال افزایش آلودگی شهرها/ 6 مرداد 1401

 

*تولید بنزین کاهش یافت/ احتمالا واردکننده می‌شویم/ 19 شهریور 1401

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1275403

*اکنون با توجه به اطلاعیه ای که روابط عمومی وزارت نفت منتشر کرده، یادآور می شود:

هر فرد مسئولی با مطالعه این اخبار نسبت به موضوع نگران شده و طبیعی است که براساس مسئولیت شهروندی واکنش لازم را نشان دهد.

گزارش پیوست نیز حاصل تحقیقات مراکز مختلف در مورد بنزین پتروشیمی است که سازمان حفاظت محیط زیست آن را در سال 1393 منتشر کرد. این توییت هشداری به مسئولین بوده که با اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا از تکرار خطای استفاده از این ریفورمیت حذر کنند. آیا نباید هشدار داد؟

 

دانلود گزارش بنزین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.