آیت الله مصطفی محقق داماد استاد حوزه و دانشگاه در سی و چهارمین همایش «بانکداری اسلامی» گفت: پول و مال ملت قوام ملت است، سرمایه ملت مثل خون رگ ملت است؛ آن را به دست افراد نابخرد و ناتوان ندهیم که قرآن به سفها تعبیر می‌کند. اختیار پول و مال تان را برای اداره به دست سفیهان ندهید.

به گزارش جماران؛ آیت الله سید مصطفی محقق داماد، استاد حوزه و دانشگاه در سی و چهارمین همایش «بانکداری اسلامی» گفت: عامل وحدت در زمان پیامبر اول این بود شکم‌ها سیر بشود.

جناب رئیس بانک مرکزی! من خطاب به حضرت عالی می‌گویم آقای دکتر همتی که تشریف بردند؛ فکر نان مردم باشیم، شکم گرسنه ایمان ندارد؛ به صراحت عجب مسئله حکیمانه‌ایست.

هر چه از دین داد بزنیم با شکم گرسنه که نمی‌توانیم حرف بزنیم. 

 

 

اختیار پول و مال‌تان را به دست سفیهانِ بی‌سواد ندهید

 

 استاد حوزه و دانشگاه در سی و چهارمین همایش «بانکداری اسلامی» گفت: پول و مال ملت قوام ملت است، سرمایه ملت مثل خون رگ ملت است؛ آن را به دست افراد نابخرد و ناتوان ندهیم که قرآن به سفها تعبیر می‌کند.

اختیار پول و مال تان را برای اداره به دست سفیهان ندهید. 

اگر نفت می‌فروشید پول نفت را به دست سفیهان ندهید، اگر می‌خواهید پول تان را در بانک بگذارید به دست سفیهانِ ناواردِ بی سواد ندهید آنها را به دست متخصصان، خردمندان عاقلان و امینان بدهید تا فقرتان برطرف شود.

سه قرن بیشتر از نهضت پیغمبر اسلام نگذشت که می‌گشتند زکات را به چه کسی بدهند چون فقیر نبود؛ آقا ببینید مشکل کجاست و مشکل کشور ما چیست.

حجم ویدیو: 2.82M | مدت زمان ویدیو: 00:01:46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.