ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 گفت: من از تحریم استفاده می‌کردم. آن‌ها را اعمال می‌کردم و در سریع‌ترین زمان ممکن برمی‌داشتم چراکه در نهایت باعث مرگ دلار و هر آنچه که دلار نماد آن است خواهد شد. شما در حال از دست دادن روسیه و ایران هستید و چین تلاش می‌کند ارز خود را به‌عنوان ارز غالب تعیین کند.

به گزارش جماران؛ ترامپ در باشگاه اقتصاد نیویورک گفت: «من خودم در گذشته از تحریم‌ها استفاده می‌کردم، اما در صورت پیروزی در انتخابات آینده، به سرعت این تحریم‌ها را لغو خواهم کرد. زیرا این تحریم‌ها به تدریج موجب تضعیف دلار و هر چیزی که نماینده دلار است، می‌شوند. حفظ جایگاه دلار به عنوان ارز جهانی بسیار حائز اهمیت است.»

ترامپ همچنین هشدار داد که از دست دادن موقعیت دلار به عنوان ارز جهانی معادل باختن در جنگی است که می‌تواند ایالات متحده را به کشوری در سطح سوم تبدیل کند. 

وی تأکید کرد: «من به‌طور مؤثری از تحریم‌ها علیه کشورهایی که مستحق تحریم بودند استفاده کردم، اما اکنون شما در حال شکست از ایران و روسیه هستید. چین نیز در تلاش است تا ارز خود را به ارز مسلط تبدیل کند.»/فراز

 

حجم ویدیو: 2.97M | مدت زمان ویدیو: 00:01:09
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.