گزارش جی پلاس از نتایج کاروان ایران در روز دوم/

ناکامی دختران تکواندوکار و دو برنز برای پاکدامن و عاشورزاده +تصاویر

ورزشکاران ایران رقابت خود در روز دوم بازی های آسیایی را آغاز کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس به اندونزی؛ ورزشکاران ایرانی که در روز نخست بازی های آسیایی 5 مدال به دست آوردند، در روز دوم این بازی ها در 16 رشته به مصاف رقبای خود می روند.

ژیمناستیک

مسابقات ژیمناستیک بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا‌ از ظهر‌امروز آغاز شد و تیم ملی ایران متشکل از سعیدرضا کیخا، سامان مدنی، محمدرضا خسرونژاد و مهدی احمدکهنی از ساعت ۱۸ رقابت خود را با دیگر کشورها برگزار کردند. نمایندگان ایران ابتدا کار خود را در ماده حرکات زمینی آغاز کردند و سپس در ماده خرک حلقه کار خود را ادامه دادند. در بخش خرک حلقه کیخا نمایش بسیار خوبی داشت و نمره قابل قبولی گرفت‌. ماده بعدی که ملی پوشان ایران نمایش خود را انجام دادند در بخش دار حلقه بود که در این بخش کهنی نمایش قابل قبولی گرفت. در ماده پرش خرک سه نماینده ایران نمایش خود را با کمترین درصد خطا انجام دادند. در ادامه نوبت به ماده پارالل رسید و سامان مدنی اولین نماینده ایران روی میله رفت و با توجه به اینکه نمایشش روی میله خوب بود ولی در فرود با خطا مواجه شد. خسرونژاد، کیخا و کهنی دیگر نمایندگان ایران در این ماده نمایش بسیار قابل قبول تری داشتند. در ماده بارفیکس نمایندگان ایران بهترین‌ نمایش را داشتند و با کمترین اشتباه حرکات خود را به پایان بردند. تیم ملی ژیمناستیک ایران بعد از انجام بازی های امروز با قرار گرفتن در بین هشت تیم برتر به فینال مسابقات راه پیدا کرد. سعیدرضا کیخا با قرار گرفتن در رده ششم انفرادی ماده خرک حلقه به فینال راه پیدا کرد

فوتبال

تیم ملی فوتبال امید ایران در سومین بازی خود در مرحله گروهی با نتیجه 2 بر صفر به میانمار باخت اما به عنوان صدرنشین به دور دوم رقابت ها صعود کرد.

 

 

تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی های آسیایی

تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی های آسیایی

تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی های آسیایی

تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی های آسیایی

تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی های آسیایی

تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی های آسیایی

والیبال ساحلی

ظهر امروز (دوشنبه) تیم ب والیبال ساحلی ایران با ترکیب بهمن سالمی و آرش وکیلی در نخستین مسابقه خود موفق به برتری ۲بر صفر با نتایج ۲۱-۱۷و ۲۱-۱۸ برابر تیم تایلند شد. تیم ب ایران در این مسابقات با تایلند، مالدیو و قطر ب همگروه است و فردا با مالدیو روبه خواهد شد.

 

والیبال ساحلی

والیبال ساحلی

والیبال ساحلی

 

کشتی

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در جاکارتا پایخت اندونزی، پرویز هادی آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها در مرحله نیمه نهایی برابر داوید مودزمانشویلی دارنده مدال نقره المپیک، برنز جهان و قهرمان آسیا وکشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه 11 بر 8 به برتری رسید و راهی فینال شد. هادی در حالی موفق به کسب این پیروزی با ارزش شد که 6 بر 2 از حریف خود در تایم نخست عقب بود. هادی که مدال طلای بازی های آسیایی 2014 اینچئون را در کارنامه خود دارد،پیش از این در دور نخست مقابل سومیت از هند در یک مبارزه آسان و در همان وقت نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.وی سپس به مصاف اولگ بولتین از قزاقستان رفت و در پایان در مدت زمان ۴ دقیقه حریف خود را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد.

 

کشتی بازی های آسیایی - پرویز هادی

کشتی بازی های آسیایی - پرویز هادی

کشتی بازی های آسیایی - پرویز هادی

 

سوارکاری

صبح امروز در رشته سوارکارى و در بخش درساژ نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفت. "لیتا سهیلا سهى" که یکى از ٢٧ شرکت کننده حاضر در بخش درساژ بود، در پایان به عنوان دوازدهمى دست پیدا کرد. سهى که تنها نماینده زن ایران در رشته سوارکارى است، در نیمه بالایى جدول قرار گرفت و با رتبه دوازدهمى به کارش پایان داد.

 

بازی های آسیایی - سوارکاری

بازی های آسیایی- سوارکاری

بازی های آسیایی- سوارکاری

شمشیربازی

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با علی پاکدامن و مجتبی عابدینی کار خود را در بازی های آسیایی آغاز کرد. علی پاکدامن با چهار پیروزی قاطع موفق به صعود شد. او در دور مبارزه اول خود با نتیجه 5 بر 2 کنتو از ژاپن را از پیش رو برداشت و بعد از آن موفق شد 5 بر 4 لوی از ویتنام را از پیش رو بردارد. پاکدامن در ادامه بردهای خود احمد از قطر را 5 بر صفر برد و در بازی آخر خود نیز 5 بر 3 ایندرا از اندونزی را شکست داد. مجتبی عابدینی در دو بازی اول خود شکست خورد. او 5 بر 4 برابر هوتین از هنگ کنگ و 5 بر یک برابر یین از چین شکست خورد. عابدینی در ادامه سه برد پیاپی را کسب کرد تا راهی دور بعد شود. او در دیدار سوم خود 5 بر 2 آن از ویتنام را برد و سپس 5 بر 4 پوترا از اندونزی و 5 بر صفر نصر از قطر را مغلوب کرد.

*در یک هشتم نهایی علی پاکدامن که با 5 برد به جمع 16 نفر برتر رسیده بود به مصاف هین چونگ از هنگ کنگ رفت و با شکست 15 بر 10 این شمشیرباز به جمع هشت نفر پایانی رسید. مجتبی عابدینی هم رودروری یینگ از چین قرار گرفت و قاطعانه و با نتیجه 15 بر 6 این رقیب را از پیش رو برداشت و همراه با پاکدامن به یک چهارم نهایی رسید.

* در یک چهارم نهایی علی پاکدامن بعد از صعود به جمع هشت نفر برتر اسلحه سابر به مصاف آن از هنگ کنگ رفت و با شکست 15 بر11 این حریف راهی نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد. پاکدامن در نیمه نهایی باید با سانگوک از کره جنوبی دیدار کند.مجتبی عابدینی اما برابر حریف پرقدرتی به نام گو از کره جنوبی قرار گرفت و 15 بر 12 شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

* علی پاکدامن در دیدار نیمه نهایی رو در روی اوه سانگوک از کره جنوبی قرار گرفت  و در نهایت با نتیجه نزدیک ۱۵ بر ۱۴ مغلوب شد و از صعود به فینال بازماند و به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست یافت. علی پاکدامن ملی پوش شمشیربازی ایران که با کسب شش پیروزی پیاپی راهی نیمه نهایی بازی های آسیایی شده بود با شکست برابر حریف قدرتمندش به مدال برنز این رقابت ها بسنده کرد. پاکدامن در دیدار نیمه نهایی به مصاف "سانگوک" نفر پنجم جهان از کره جنوبی رفت و با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد.

 

شمشیربازی - اسلحه سابر

شمشیربازی - اسلحه سابر

شمشیربازی - اسلحه سابر

شمشیربازی - اسلحه سابر

شمشیربازی - اسلحه سابر

پاراگلایدینگ

راند اول مسابقات رشته پاراگلایدینگ هجدهمین دوره بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از صبح امروز در حومه شهر جاکارتا در حالی آغاز شد که طی آن سه نماینده ایران به مصاف ۱۰۶ حریف خود رفتند. در این دیدار سید علیرضا عمیدی نمین نماینده کشورمان با بهترین امتیاز (۲ سانتیمتر) در جمع پنج نفر برتر دور مقدماتی قرار گرفت. نتیجه و امتیاز مسابقات پاراگلایدینگ با فاصله ورزشکار هنگام فرود از محلی که برای فرود مشخص شده محاسبه می گردد که هر چه این فاصله کمتر باشد ورزشکار نتیجه بهتری گرفته و امتیاز صفر یا همان فرود در نقطه مشخص شده بهترین نتیجه می باشد. حسین عباسقلی زاده و محمود شیرازی نیا دیگر نمایندگان کشورمان با ۲۲ و ۵۲ سانت فاصله به ترتیب در جمع بیست و سی نفر اول راند اول قرار گرفتند.

 

پاراگلایدینگ

پاراگلایدینگ

پاراگلایدینگ

پاراگلایدینگ

کبدی

*تیم ملی کبدی دختران ایران در دومین دیدار از مرحله گروهی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ مقابل بنگلادش با نتیجه ۴۷ بر  ۱۹ به پیروزی رسید. تیم ملی کبدی زنان ایران در مرحله گروهی این بازی ها با بنگلادش، کره جنوبی و چین تایپه هم گروه است. این تیم تاکنون مقابل کره و بنگلادش به برتری رسیده است.

*تیم ملی کبدی مردان ایران در دومین دیدار مرحله گروهی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ مقابل پاکستان ایستاد که با نتیجه 36 بر 20 به برتری مقتدرانه رسید.

 

 

 

کبدی

کبدی

کبدی

کبدی

کبدی

کبدی

تنیس

در دومین روز از رقابتهای تنیس بازی های آسیایی، غزل پاک باطن پس از استراحت در دور اول، برابر تنیس باز عمان قرار گرفت اما بازی را واگذار کرد.پاک باطن بعد از اینکه ست اول را واگذار کرد در ست دوم نمایش درخشانی از خود به نمایش گذاشت و باعث شد تنیس باز با تجربه عمانی که رنک 300 جهان را یدک می کشد با عصبانیت بازی را دنبال کند  اما در نهایت بازی را واگذار کرد. پیش از این صدف صادق وزیری از جدول انفرادی حذف شده بود و این دو بازیکن باید در جدول دوبل به رقابت بپردازند.

*دور دوم جدول انفرادی مردان برگزار شد  و  امیر حسین بادی با شکست برابر حریفش از دور مسابقات کنار رفت. امیر حسین بادی  برابر جیسون جونگ از چین تایپه (رنکینگ ۱۱۴جهان) با نتیجه ۲برصفر بازی را واگذار کرد.

*شاهین خالدان در جدول انفرادی به رقابت پرداخت که او نیز با شکست برابر حریفش حذف شد. خالدان پس از اینکه در دور اول جدول انفرادی حریفش حاضر نشد، برابر واتانوکی از ژاپن قرار گرفت که با نتیجه 2برصفر ( 6-1 و 6-3) شکست خورد. خالدان چهارمین تنیس باز حذف شده ایران در بخش انفرادی بازی های آسیایی است.

*تیم دو نفره تنیس کشورمان در رقابتی با کشور هنگ کنگ بازی را با نتیجه 2 بر صفر واگذار کرد. آنها گیم اول را با نتیجه 6 بر 4 واگذار کردند و در گیم دوم نیز 6 بر 2 باختند تا آخرین نمایندگان ایران در رشته تنیس هم از رقابت ها حذف شود. کاروان تنیس مردان و زنان کشور فردا شب عازم ایران می شوند.

تنیس

تنیس

 

دوچرخه سواری

در دومین روز از بازی های آسیایی۲۰۱۸، فینال ماده دانهیل دوچرخه سواری کوهستان برگزار شد  و نماینده ایران از کسب مدال بازماند. حسین زنجانیان در مرحله فینال زمان ۲ دقیقه  و ۲۱ ثانیه  و ۶۲۳ هزارم ثانیه را ثبت کرد و در رده پنجم قرار گرفت. او در مرحله مقدماتی هفتم شده بود. 9 رکابزن در رقابت دانهیل شرکت کرده بودند و رکابزنان اندونزی، چین تایپه  و تایلند به ترتیب اول تا سوم شدند.  در ادامه رقابت رشته کوهستان، فردا (سه شنبه)  ماده کراس کانتری برگزار می شود که فرازشکری و محمد پور شریف در بخش مردان و فرانک پرتوآذر در بخش بانوان مسابقه می دهند.ایران در ماده کراس کانتری شانس کسب مدال دارد.

 

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

 

تکواندو

*دومین روز از هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی در حالی از صبح امروز(دوشنبه) آغاز شده است که امروز(دوشنبه) فرزان عاشورزاده هوگوپوش وزن 58- کیلوگرم تیم ملی کشورمان کارش را در بازی‌های آسیایی جاکارتا با پیروزی آغاز کرد. فرزان تنها نماینده از تیم ملی مردان در مسابقات امروز است. او در دور اول با قرعه استراحت مواجه شد و در دور بعدی به مصاف سوناتف از تاجیکستان رفت. عاشورزاده این دیدار را با نتیجه 26 بر 3 به سود خود به پایان برد و راهی دور بعد مسابقات شد. فرزان عاشورزاده  13 بر 6 کواک هونگ وُ از (ویتنام) را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در نیمه نهایی به مصاف نیاز پولاتف از ازبکستان رفت و  راند اول این دیدار با نتیجه 3 بر 2 به سود نمایند ازبکستان تمام شد. راند دوم نیز این دیدار با نتیجه 8 بر 4 به سود نماینده ازبکستان تمام شد. این دیدار در پایان با نتیجه 15 بر 13 به سود نماینده ازبکستان به پایان رسید.

 

*ملیکا میرحسینی بانوی هوگوپوش ایران در وزن 67- کیلوگرم در دومین دیدار خود در بازی‌های آسیایی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.او که با پیروزی بر نماینده ویتنام در گام نخست به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده بود، در این مرحله به مصاف جولیانا الصادق از اردن رفت و این بازی را با نتیجه 21 بر 5 به حریف اردنی‌اش واگذار کرد. میرحسینی پس از مصدومیت کیمیا علیزاده با تصمیم مسئولان فدراسیون جایگیزین علیزاده شد و راهی بازی‌های آسیایی اندونزی شد.

*الهه شیدایی  نماینده وزن 53- کیلوگرم کیلوگرم تیم ملی بانوان در مرحله یک چهارم شکست خود و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. این دیدار با نتیجه 3  بر 11 به سود فریزا الدانگوروا از قزاقستان به پایان رسید.

 

بازی های آسیایی - تکواندو بانوان

بازی های آسیایی - تکواندو بانوان

بازی های آسیایی - تکواندو بانوان

بازی های آسیایی - تکواندو بانوان

 

قایقرانی

*در ادامه دومین روز از مسابقات قایقرانی بازی‌های آسیایی، محسن شادی در روئینگ تک نفره مردان و در ماده سبک‌وزن به رقابت پرداخت. این ملی‌پوش ایرانی در این ماده در مرحله مقدماتی با حریفانی از مالزی، ازبکستان، هند، بنگلادش و اندونزی در یک گروه قرار داشت. شادی در این مرحله با ثبت زمان 7:54.98 در رده دوم قرار گرفت و به مرحله شانس مجدد رفت. در این ماده قایقران هندی اول شد و مستقیم به فینال A صعود کرد. محسن شادی در بازی‌های آسیایی اینچئون در ماده سنگین وزن رقابت کرد و به مدال طلا دست یافت.

*نازنین ملایی در رقابت با نمایندگانی از تایلند، ویتنام، چین، هنگ‌کنگ و قزاقستان با ثبت زمان 8:30.49 در رده دوم قرار گرفت. ملایی با این نتیجه به فینال راه پیدا کرد. هر 6 ورزشکار حاضر در این ماده به فینال A صعود کردند.

*در روئینگ 2 نفره سبک وزن مردان، در مرحله مقدماتی رضا قهرمانی و امیرحسین محمودپور به مصاف حریفان رفتند. تیم ملی روئینگ دو نفره کشورمان در این مسابقه با ثبت زمان 7:15.77 در رده دوم قرار گرفت و به مرحله شانس مجدد رفت.

* بانوان ایران در ماده 2 نفره به مصاف حریفان رفتند. ایران در ماده با ترکیب نازنین رحمانی و مریم امیدی‌پارسا به رقابت پرداخت. ملی‌پوشان کشورمان در مرحله مقدماتی در مصاف با قایقرانان 5 کشور دیگر با زمان 7:50.87 در رده دوم قرار گرفتند. ملی‌پوشان کشورمان با این نتیجه راهی فینال شدند. همه 6 کشور شرکت‌کننده به فینال A صعود کردند. در این ماده چین و ژاپن به ترتیب اول و سوم شدند.

*در روئینگ مردان تیم 4 نفره ایران با ترکیب بهمن نصیری، سید مسعود محمدی، سیدمجتبی شجاعی و سیاوش سعیدی به رقابت پرداخت. ملی‌پوشان کشورمان در مرحله مقدماتی این ماده با نمایندگان کره، تایلند، ازبکستان در یک گروه قرار داشتند که در پایان ایران با زمان 6:22.27 در رده نخست قرار گرفت. ایران با این نتیجه به فینال A صعود کرد.

 

بازی های آسیایی -قایقرانی - محسن شادی

 

تیراندازی

*در ادامه رقابت‌های تیراندازی بازی‌های آسیایی که در پالمبانگ برگزار می‌شود، ملی‌پوشان کشورمان در ماده‌های مختلف در خط آتش قرار گرفتند. در تفنگ بادی مردان، امیرمحمد نکونام و امیرسیاوش ذوالفقاریان 2 نماینده کشورمان بودند. نکونام با 625.7 امتیاز و ذوالفقاریان با 623.1 امتیاز به ترتیب با ششم و دوازدهم شدند. با این نتیجه نکونام راهی فینال شد. در این ماده 44 ورزشکار حضور داشتند. نجمه خدمتی رقابت امیرمحمد نکونام و ذوالفقاریان در رشته انفرادی تفنگ بادی 10متر را از نزدیک تماشا کرد. بعد از رقابت مقدماتی نکونام راهی فینال شد اما ذوالفقاریان ناکام ماند.

*امیر محمد نکونام در فینال ماده تفنگ بادی 10 متر بازی های آسیایی جاکارتا با امتیاز 141.4 در رده هفتم ایستاد. پیش از این نکونام با امتیاز 625.7 در رده ششم ایستاده و به فینال رسید.  ذوالفقاریان نیز در مقدماتی این ماده با امتیاز 623.1 در رده دوازدهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازمانده بود. امیر محمد نکونام در فینال ماده تفنگ بادی ۱۰ متر بازی های آسیایی جاکارتا با امتیاز ۱۴۱.۴ در رده هفتم ایستاد

*رقابت های تفنگ بادی 10 متر زنان در دومین روز از بازی های آسیایی 2018 با حضور 46 تیرانداز برگزار شد. ر ادامه رقابت‌های تیراندازی در تفنگ بادی بانوان ملی‌پوشان کشورمان به رقابت پرداختند.

*الهه احمدی پرچمدار کشورمان و قهرمان جهان در تفنگ بادی 10 متر به مصاف حریفان رفت. وی در این ماده با 626.2 امتیاز در رده پنجم قرار گرفت. آرمینا صادقیان دیگر ملی‌پوش کشورمان در این ماده بود که با 624.7 امتیاز در رده ششم قرار گرفت. هر دو ورزشکار ایران راهی فینال شدند. در فینال این رقابت‌ها الهه احمدی در رده هفتم قرار گرفت. آرمینا صادقیان دیگر ملی‌پوش کشورمان در رده چهارم قرار گرفت و بدون کسب مدال کنار رفت.

*بعد از برگزاری 3 راند از مسابقات تراپ که روز گذشته برگزار شد، امروز 2 راند از مسابقات تراپ در بازی‌های آسیایی پیگیری شد. شیوا‌ فرح‌پور ملی‌پوش کشورمان در این ماده چهاردهم شد. وی 110 امتیاز کسب کرد. سپیده سیرانی دیگر ملی‌پوش کشورمان در این ماده بود که با 107 امتیاز نوزدهم شد. 6 ورزشکار در این ماده راهی فینال شدند.

*در این ماده در بخش مردان نیز ۳۰ تیرانداز حضور داشتند که محمدحسین پرورش نیا با امتیاز ۱۱۲ در رده ۲۳ و علی حافظی با امتیاز ۱۰۳ در رده ۲۸ ایستادند و به فینال راه نیافتند.

 

تیراندازی

تیراندازی

تیراندازی

تیراندازی

ووشو

دومین روز رقابت های ووشوی هجدهمین دوره بازی های آسیایی هم اکنون به میزبانی جاکارتا در حال پیگیری است. در رقابت های نوبت صبح امروز (دوشنبه) «فاطمه حیدری» و «هانیه رجبی» در فرم «نن دائو» به مصاف حریفان رفتند. رجبی که روز گذشته در فرم «نان چوان» به امتیاز 9،43 رسیده بود، امروز نیز با امتیاز 9،66 به کار خود پایان داد و در مجموع دو فرم در رتبه ششم ایستاد.حیدری هم که روز گذشته در نان چوان به امتیاز 9،37 رسیده بود، امروز امتیاز 9،54 کسب کرد و به کار خود با قرار گرفتن در رتبه نهم پایان داد.«زهرا کیانی» که روز گذشته در فرم «جین شو» عملکردی ایده آل داشت و امتیاز 9،70 گرفت و در رتبه دوم ایستاد، صبح فردا (سه شنبه) در «چیانگ شو» به اجرای فرم می پردازد و از شانس بالایی برای رسیدن به کسب مدال برخوردار است.

 

ووشو - تالو

سپک تاکرا

ملی پوشان سپک تاکرا ایران در دومین دیدار از مرحله گروهی بازی های آسیایی مقابل هند قرار گرفتند و با نتیجه یک بر ۲ مقابل هند شکست خوردند. تیم ملی سپک تاکرا ایران در بازی‌های آسیایی متشکل از وحید ابراهیمی، امیر حسنی، احسان امان بار، امیر خانی، وحید ملکی، مرتضی مقدم، مهرداد جعفری، سینا رضایی، محمد صفایی، حمید گرویی، ناصر پنق و فرشاد کایکانی است که مربی‌گری این تیم را محمد مرادی بر عهده دارد. تیم ایونت ایران در مرحله مقدماتی با کشورهای اندونزی و هند همگروه بود که با شکست مقابل اندونزی و هند از دور مسابقات حذف شد. ملی پوشان سپک تاکرا ایران در ماده چهار نفره هم در این بازی ها رقابت خواهند کرد.

 

 

 

سپک تاکرا

سپک تاکرا

سپک تاکرا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید