در گفت وگوی اختصاصی با جی پلاس؛

دوستی‌مهر: فرصت طلبی و خوش‌شانسی، علل پیروزی ایران مقابل مراکش بود

مربی رده‌های پایه فوتبال ایران که برای حضور در فستیوال یک هفته‌ای در روسیه حضور داشت، از اهداف فیفا از برگزاری این فستیوال گفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی‌پلاس، تیم‌ملی ایران در نخستین دیدارش در جام‌جهانی 2018 روسیه موفق شد با یک گل مراکش را شکست دهد تا با توجه به تساوی 3 بر 3 اسپانیا و پرتغال در دیدار دیگر این گروه، صدرنشین گروه مرگ شود.

علی‌دوستی‌مهر در گفت‌و‌گو با جی‌پلاس درباره پیروزی تیم‌ملی اظهار کرد: من پیش از بازی در تمرین تیم‌ملی حضور پیدا کرده بودم و همان‌جا هم گفتم، همین که تیم‌ملی در جام‌جهانی حضور دارد برای ما ارزشمند است. از طرف دیگر ما در گروه سختی قرار گرفتیم. برخی می‌گویند که مراکش تیم ضعیفی بود اما این تیم اصلا ضعیف نبود. آن‌ها مقابل ما توپ و میدان را در اختیار داشتند.

او افزود: نکته‌ای که باعث شد تیم‌ملی مقابل مراکش به پیروزی برسد، فرصت طلبی و خوش‌شانسی ایران بود. من پیش از بازی هم گفتم که نباید برای تیم‌ملی استرس ایجاد کنیم. بازی ابتدایی برای تمام تیم‌ها سخت است. با تمامی این اوصاف ما توانستیم 3 امتیاز بازی را کسب کنیم و در گروه مرگ صدرنشین شویم. همین اتفاق برای ایران بسیار ارزشمند است.

علی دوستی‌مهر هفته گذشته برای شرکت در فستیوالی با نام “Football for friendship” به همراه دو کودک زیر 12 سال در کشور روسیه حضور پیدا کرده بود. این فستیوال زیر نظر فیفا به مدت یک هفته برگزار شد و کودکان زیر 12 سال از تمام کشورهای دنیا در آن شرکت کرده بودند. او درباره این نشست گفت: این فستیوال مانند جام‌جهانی کوچک پیش از جام‌جهانی برگزار شد. این کودکان در آینده قرار است به جای بازیکنان کنونی کشورشان به میدان بروند. هدف این نشست، رفاقت و صمیمیت بود و اینکه کودکان یاد بگیرند که هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و همه ما انسان هستیم.

دوستی‌مهر در پاسخ به این سوال که نفرات اعزامی از ایران به چه شکلی انتخاب شدند، گفت: فدراسیون فوتبال در فستیوالی که در مشهد برگزار کرد، یک ژورنالیست و یک فوتبالیست زیر 12 سال انتخاب کرد و به این فستیوال عازم کرد. برخی از این کودکان در این فستیوال چنان استعدادی داشتند که خیلی‌ها را متعجب کرده بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید