گزارش جی پلاس؛

آشنایی با گروه H جام جهانی/ غیر قابل پیش بینی‌ترین گروه مسابقات

حضور همزمان لهستان، ژاپن، سنگال و کلمبیا در گروه آخر مسابقات، تکلیف تیم‌های صعود کننده از این گروه را غیر قابل پیش بینی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ شاید در گروه آخر جام جهانی، تیم ابرقدرتی حضور نداشته باشد، اما در عین حال، شما احتمالا نمی توانید به راحتی حدس بزنید چه تیمی از این گروه صعود می کند. لهستان یا تیمِ لواندوفسکی، امیدوار است بدون مشکل به دور بعدی برسد اما آنها کار آسانی هم در پیش ندارند. عقاب ها، طی سالیان اخیر شرایط خوبی داشته اند و موفقیتِ یورو ۲۰۱۶، در گروه مقدماتی جام جهانی هم تکرار شد. کلمبیا اما شرایط متفاوتی دارد. تیمِ خوزه پکرمن که در جام جهانی ۲۰۱۴، یکی از بهترین تیم های تورنمنت بود و بازی های درخشانی را از خود ارائه کرد، تقریبا با همان ترکیب به روسیه می آید. 

کلمبیا کمی در مرحله مقدماتی از خود افت نشان داد و خامس رودریگز، ستاره این تیم در برزیل، با بحران مهمی مواجه شده است. با این حال، مشخص نیست شرایط آمادگی کلمبیا در جام جهانی چگونه خواهد بود. سنگال، دوباره به جام جهانی بازگشته است. آخرین باری که آنها در جام جهانی بودند، شگفتی ساز تورنمنت لقب گرفتند و موفق شدند مدعی قهرمانی را حذف کنند. در سنگالِ امروزی، بازیکنانی مثل کیتا بالده یا سادیو مانه حضور دارند که قطعا این تیم را یکی از جذاب ترین تیم های تورنمنت خواهد کرد. ژاپن به عنوان دیگر نماینده آسیا، همان قدر که می تواند امیدوار باشد از این گروه صعود کند، شانس حذف به بدترین شکل را دارد. ژاپنی ها بازی های دوستانه زیادی را تدارک دیده اند و فردی را در نیمکت خود می بینند که دوره قبل با الجزایر، موفق خاک برزیل را ترک کرد.

 

لهستان

 

تیم ملی لهستان

 

فوتبال لهستان در المپیک توانست یک افتخار بزرگ به دست بیاورد. این تیم در المپیک ۱۹۷۲ به مدال طلای این رقابت‌ها رسید و دو سال بعد نیز نایب قهرمان شد تا نشان دهد در آن سال‌ها استعدادهای خوبی در لهستان بودند که فوتبال بازی می‌کردند. با این حال این تیم در رقابت‌های یورو سه بار حضور داشته است که در دو مورد نتوانسته از گروه صعود کند و تنها یک بار در سال ۲۰۱۶ به یک چهارم نهایی رسید. لهستان تاکنون هفت بار توانسته در جام جهانی حاضر باشد و آخرین بار آن در سال ۲۰۰۶ بوده است. بهترین عملکرد لهستان در جام جهانی به سال ۱۹۷۴ برمی‌گردد که این تیم در رده سوم قرار گرفت و در سال ۱۹۸۲ نیز آنها این عنوان را تکرار کردند.

فهرست 23 نفره:

وویچک شزنی، لوکاش فابیانسکی، بارتوش بیاکوفسکی، ووکاش پیشچک، کمیل گلیک، بارتوش برژینسکی، یان بدنارک، تیاگو تسیونک، آرتور یدژشیک، میکساو پازدان، پیوتر زیلینسکی، یاکوب بلاژیکوفسکی، گزگوژ کریچوویاک، کارول لینتی، ماتیی ریبوس، یاچک گورالسکی، رافا کورزاوا،  اسوومیر پشکو، کمیل گروسیچکی، روبرت لواندوفسکی، آرکادیوش میلیک،  داوید کوناتسکی، لوکاش تئودورچک.

سرمربی: آدام ناوالکا

نتایج بازی های تدارکاتی:

لهستان صفر – نیجریه 1

لهستان 3 – کره جنوبی 2

لهستان 2 – شیلی 2

لهستان 4 - لیتوانی صفر

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: قهرمان المپیک ۱۹۷۲

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: -

 

سنگال

 

تیم ملی سنگال سادیو مانه

 

وقتی نام سنگال به گوش می‌رسد همه به یاد حضور قدرتمند این تیم در جام جهانی ۲۰۰۲ و شکست فرانسه در بازی اول می‌افتند. سنگال در جام ملت‌های آفریقا افتخار چندانی ندارد و تنها یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۲ داشته است.

برونو متسو سرمربی فقید فرانسوی هدایت این تیم را در جام جهانی ۲۰۰۲ بر عهده داشت. سنگال در بازی افتتاحیه توانست فرانسه را با یک گل شکست دهد. این تنها حضور سنگال در جام جهانی بود که با صعود این تیم به دور دوم همراه شد. این تیم در دور دوم نیز موفق شد سوئد را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد ولی در یک چهارم نهایی با یک گل مغلوب ترکیه شد تا سالی رویایی در جام جهانی داشته باشد.

فهرست 23 نفره:

عبدولایه دیالو، آلفرد گومیس و خدیم ان دیائه، کالیدو کولیبالی،  یوسف سابالی، سلیف سانه،کارا امبوجی، لامین گاساما،  موسا واگو،  سالیو سیس، بادو اندیایه،  آلفرد اندیایه،  شیخ اندویه،  چیخو کویاته و ادریسا گوئیه،  سادیو مانه،  مامه دیوف،  کیتا بالده،  دیافرا ساخو،  موسی کوناته،  اسماعیل سار،  ام بایه نیانگ و  موسی سو

سرمربی: آلیو سیسه

نتایج بازی های تدارکاتی:

سنگال 1 – ازبکستان 1

سنگال صفر – بوسنی صفر

سنگال صفر – لوکزامبورگ صفر

سنگال یک – کرواسی 2

سنگال 2 - کره جنوبی صفر

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: -

 

کلمبیا

 

تیم ملی کلمبیا

 

کلمبیا همچون بیشتر تیم‌های منطقه آمریکای جنوبی صعودش را در آخرین بازی قطعی کرد. با این حال پس از تساوی یک بر یک برابر پرو شایعه‌ای پیرامون این تیم به وجود آمد که دو تیم تبانی کردند. پس از مشخص شدن شکست شیلی مقابل برزیل، رادامل فالکائو بارها با بازیکنان پرو در جریان بازی صحبت کرد و برخی رسانه‌ها مدعی شدند بازیکنان پرو از حریفشان خواستند تا دیگر حمله نکنند تا هر دو تیم به جام جهانی صعود کنند (پرو با این نتیجه به پلی‌آف صعود کرد) اما تبانی احتمالی آنها تایید نشد. زردپوشان کلمبیا با حضور بازیکنانی همچون رادامل فالکائو، خامس رودریگس، خوان کوادرادو و دیگو اوسپینا امیدوارند نتیجه بهتری نسبت به جام جهانی گذشته کسب کنند. این تیم دوره گذشته برابر برزیل میزبان حذف شد.

فهرست 23 نفره:

خوزه کوادرادو، داوید اوسپینا، کامیلو وارگاس، سانتیاگو آریاس، فرانک فابرا، جفرسون لرما، یری مینا، یوهان موجیکا، اسکار موریو، داوینسون سانچس، کریستن زاپاتا، آبل آگیلار، ویلمار باریوس، خوان کوادرادو، خوزه ایزکوریدا، خوان کوئینترو، خامس رودریگز، کارلوس سانچس، ماتیس اریبه، کارلوس باکا، میگوئل بورخا، رادامل فالکائو، لوییس موریل

سرمربی: خوزه پکرمن

نتایج بازی های تدارکاتی:

کلمبیا 3 – فرانسه 2

کلمبیا صفر – استرالیا صفر

کلمبیا صفر – مصر صفر

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: صعود به مرحله یک چهارم نهایی ۲۰۱۴

نحوه صعود: تیم چهارم منطقه آمریکای جنوبی

عملکرد دوره قبلی: حذف در مرحله یک چهارم نهایی

 

ژاپن

تیم ملی ژاپن

 

ژاپن شاید در رنکینگ فیفا، فوتبال نخست آسیا را نداشته باشد اما با ثبات‌ترین تیم بیست سال اخیر قاره آسیا است که در هر تورنمنتی بهترین نمایش را بین تیم‌های آسیایی دارد. این تیم با چهار قهرمانی در شش دوره اخیر جام ملت‌های آسیا و شش صعود پی در پی به جام جهانی بهترین تیم آسیا است. سامورایی‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری در فوتبال داشتند و در آستانه جدا شدن از سطح فنی فوتبال قاره کهن هستند و در بازی‌های تدارکاتی با تیم‌هایی مانند آرژانتین و برزیل دیدار می‌کنند و خبری از شکست‌های تحقیرآمیز نیست. آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۴ مطابق انتظارات عمل نکردند و نتوانستند مانند سال ۲۰۱۰ به دور بعد صعود کنند اما در این دوره به دنبال رکورد شکنی هستند. آن‌ها تاکنون دور بار تا یک هشتم نهایی جام جهانی رفته‌اند و قطعا این بار به کمتر از این جایگاه بسنده نخواهند کرد.

فهرست 23 نفره:

ایجی کاواشیما، ماساکی هیگاشیوچی، کسوکه ناکامورا، یوتو ناگاتومو، توموآکی ماکینو، واتارو اندو، مایا یوشیدا، هیروکی ساکای، گوتوکو ساکای، جن شوجی، نائومیچی یوئدا، ماکوتو هاسبه، کیسوکه هوندا، تاکاشی اینوی، شینجی کاگاوا، هوتارو یاماگوچی، جنگی هاراگوچی، تاکاشی اوسامی، گاکو شیباسکای، ریوتا اوشیما، شینجی اوکازاکی، یویا اوساکا، یوشینوری موتو.

سرمربی: آکیرا نیشینو

نتایج بازی های تدارکاتی:

ژاپن 1 – مالی 1

ژاپن 1 – اوکراین 2

ژاپن صفر – غنا 2

ژاپن  صفر – سوئیس 2

ژاپن 4 - پاراگوئه 2

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: دو بار صعود به یک هشتم نهایی جام جهانی و چهار بار قهرمانی آسیا

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم نخست گروه B در آسیا

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

دیدگاه تان را بنویسید