نظرات پرسپولیسی ها درباره دربی 86

بازیکنان سابق و فعلی پرسپولیس درباره دربی 86 نظرات جالبی دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس، پیشکسوتان و بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس درباره دربی 86 اظهارات جالبی مطرح کردند.

سیامک نعمتی: استقلال را دَبِل می‌کنیم/ احتمالا گل می زنم!

هافبک سرخپوشان با گلزنی در آخرین مسابقه پرسپولیس معتقد است تیمش، دربی پایتخت را هم می برد و قهرمان لیگ برتر می شود.

درباره دیدار حساس تیمش برابر استقلال در دربی 86 ، اظهار کرد: بازی بسیار دشواری داریم چرا که جایگاه دو تیم در جدول مشخص کننده تیم پیروز نیست اما چون الان دو تیم خوب بازی می‌کنند، پیش بینی می کنم مسابقه با کیفیتی را شاهد باشیم و هواداران هم از آن لذت ببرند.

هافبک جوان پرسپولیس با بیان اینکه اهل پیش بینی نتایج بازی‌ها نیست، افزود: به طور کلی فوتبال قابل پیش بینی نیست اما امیدوار هستم این بازی را ببریم. ما با قهرمانی در این بازی قهرمانی خودمان را مسجل می‌کنیم و با خیال راحتی به بقیه مسابقات مان فکر می‌کنیم. دنبال این هستیم که استقلال را در لیگ برتر دَبِل کنیم.

او در واکنش به تعریف و تمجید برانکو ایوانکوویچ از او می‌گوید: برانکو به من لطف دارد. در همه بازی هایی که به میدان رفتم به دنبال موفقیت تیمم بودم. مطمئن باشید برانکو به بهترین بازیکنانش میدان می دهد و هر زمان که فکر کند، بازی کردن من به سود پرسپولیس است، من را به میدان می فرستد.

نعمتی با بیان اینکه امیدوار به بازی کردن در دربی 86 است، به جی پلاس گفت: اگر در بازی داربی به میدان بروم، سعی می‌کنم مثمر ثمر باشم و گل بزنم. شرایطم خدا را شکر خوب بوده است و بازی کردنم بستگی به نظر مربی دارد. در بازی با استقلال خوزستان شرایط زمین بسیار بد بود و نمی‌شد درست پاسکاری کرد و همین که توانستیم سه امتیاز را به دست آوریم خیلی خوب شد و اکنون ما را در موقعیتی قرار داده که با پیروزی در دربی بتوانیم، قهرمانی دوباره در لیگ برتر را جشن بگیریم.

محمد انصاری: پیروزی دربی و قهرمانی لیگ را با هم می خواهیم/ شاید در دقایق پایانی نتیجه مشخص شود

مدافع ملی پوش پرسپولیس می گوید پیروزی برابر استقلال خوزستان به سختی به دست آمد تا تیمش را یک گام دیگر به کسب قهرمانی لیگ برتر نزدیک کند.

او همچنین با امتناع از پیش بینی نتیجه داربی تاکید کرد که بازی با کیفیتی از سوی هر دو تیم ارائه خواهد شد و هواداران از دیدن آن لذت می برند. در ادامه گفت و گوی خبرنگار جی پلاس با محمد انصاری را می خوانید:

جی پلاس: به دربی 86 رسیدیم. هر دو تیم انگایزه های زیادی برای بازی دارند اما شما به قهرمانی هم فکر می کنید.

انصاری: دربی همیشه حساسیت زیادی دارد و جایگاه و  شرایط تیم ها تاثیری بر انگیزه بازیکنان نمی گذارد. در این چند سال هیچ دیداری به حساسیت و اهمیت بازی با استقلال را تجربه نکردم. دربی همیشه مهم است و ما هم با علم بر این موضوع آماده بازی می شویم. اگر قسمت باشد، می توانیم قهرمانی خودمان را در مسابقه پیش رو قطعی کنیم.

جی پلاس: شرایط دو تیم قبل از داربی بسیار خوب است و مشخص نیست کدام تیم پیروز مسابقه می شود.

انصاری: مطمئنا بازی با کیفیتی را شاهد خواهیم بود. گل زدن در این بازی ها سخت است اما این نوید را به هواداران می دهم که بازی زیبایی را تماشا خواهند کرد.

جی پلاس: می توانید نتیجه بازی را پیش کنید؟ اگر ببرید قهرمان می شوید!

انصاری: پیش بینی نتیجه دربی راحت نیست. بارها ثابت شده که تیم برتر از نظر فنی، فاتح این بازی نشده و دیدارهای زیادی وجود داشته که در واپسین دقایق نتیجه آن مشخص شده است؛ بنابراین شاید در دقایق پایانی نتیجه مشخص شود.

جی پلاس: قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس در لیگ با پیروزی در دربی، چقدر انگیزه شما را افزایش داده است؟

انصاری: هدف اصلی و نهایی ما کسب قهرمانی است و دنبال این هستیم که هر چه زودتر به آن دست پیدا کنیم. طبیعتا تاثیر نتیجه این دربی در زودتر مشخص شدن قهرمان لیگ، هم انگیزه بازیکنان و هم حساسیت مسابقه را افزایش داده است. قطعا دربی پنج شنبه از این حیث با گذشته فرق دارد و ویژه است.

جی پلاس: در بازی با استقلال خوزستان با ترکیب دگرگون شده نسبت به سایر بازی ها به میدان رفتید اما شما کماکان با تغییر پست در ترکیب بودید!

انصاری:  کادر فنی صلاح دید با آن ترکیب به میدان برویم. همه بازیکنان پرسپولیس توانایی قرار گرفتن در ترکیب اصلی را دارند و فرقی نمی کند چه کسی به میدان برود. ما بازی آسانی برابر استقلال خوزستان نداشتیم چون ما را در آستانه یک گام تا قهرمانی قرار می داد.

جی پلاس: دوست دارید چه نتیجه ای در بازی با استقلال رقم بخورد؟

انصاری: دوست دارم پرسپولیس برنده بازی باشد و خیلی به نتیجه ای که رقم می خورد، فکر نمی کنم. با این اتفاق هواداران خوشحالی پیروزی در دربی و قهرمانی در لیگ برتر را تجربه می کنند؛ ضمن اینکه امیدوارم آنها فوتبال زیبایی را تماشا کنند.

حمید درخشان: شرط بردن دربی، آمادگی روانی است/ پرسپولیس خوب موقعی باخت

حمید درخشان خودش سابقه پیروزی مقابل استقلال در قاموس مربیگری را دارد. چند سال قبل وقتی او هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت موفق شد استقلال امیر قلعه نویی را از پیش بردارد. در آن سال پرسپولیس وضعیت چندان خوبی نداشت و حاشیه هایش آنقدر زیاد بود که کمتر کسی فکرش را می کرد تیم درخشان بتواند از پس استقلال بر بیاید. اما این اتفاق افتاد و درخشان نام خودش را در تاریخ به عنوان سرمربی برنده ثبت کرد. او این روزها نه تیمی دارد و به قول خودش نه دغدغه ای فوتبالی! با این حال بازیکن سال های دور پرسپولیس به چند سوال فوتبالی درباره دربی پاسخ می دهد.

** دربی امسال ظاهرا قشنگ می شود، چون هر دو تیم آماده هستند و پرسپولیسی ها امیدوار هستند که با شکست دادن استقلال جام قهرمانی بالای سرشان ببرند.

ببینید دربی یک بازی خاص است و از آن بازی هاست که هرگز نمی توان نتیجه اش را پیش بینی کرد. همیشه در این باره حرف زده ایم. واقعا تیمی که از لحاظ روحی و روانی آمادگی بالایی داشته باشد می تواند سه امتیاز را از آن خودش کند.

** به نظر شما کدام تیم این شرایط را دارد؟

وضعیت پرسپولیس که مشخص است؛ حالا بازی با السد را که فاکتور بگیریم باید گفت که آنها مدت ها بود که نباخته بودند. اما استقلال هم با وینفرد شفر روزهای خوبش را تجربه می کند. شاید موتور آنها کمی دیر روشن شد. از نظر من شرایط هر دو تیم یکسان است  و این کار را برای پیش بینی سخت می کند.

** خودتان هم سابقه شکست دادن استقلال را دارید!

بله. خاطرات که زیاد است. امیدوارم امسال هم پرسپولیس موفق به شکست دادن استقلال شود تا هم هواداران خوشحال شوند و هم بچه ها بتوانند جام قهرمانی را بالای سرشان ببرند.

** قهرمانی پرسپولیس در لیگ، روی کاغذ مسجل است. شکست مقابل السد در آسیا اما تا حدودی کار را خراب کرد. پیش بینی شما از عملکرد این تیم در لیگ قهرمانان چیست؟

داستان لیگ قهرمانان کاملا با لیگ برتر متفاوت است. به نظرم پرسپولیس خوب موقعی این باخت را تجربه کرد. این اتفاق تلنگری است به شاگردان برانکو تا هیچ حریفی را دست کم نگیرند. به نظرم پرسپولیس به راحتی از گروه خودش در آسیا صعود می کند اما برای مراحل بعد باید چاره ای اندیشید تا انشاءالله پرسپولیس فینالیست آسیا شود.

 

  • امیر ممددلود ارسالی در

    عالی بود

دیدگاه تان را بنویسید